پس از Scratch برای سنین 8 به بالا، MIT اکنون برنامه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور رایگان Scratch Jr را برای سنین 5 تا 7 سال ارائه می دهد. این برنامه با مشارکت یک شرکت کبک توسعه یافته است و هدف آن معرفی جوانان به برنامه نویسی است.
مدتی پیش، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) برنامه Scratch را توسعه داد که هدف آن توسعه مهارت های برنامه نویسی دانش آموزان 8 سال به بالا بود. با مشارکت دانشگاه تافتز و شرکت مونترال Playful Invention Company، این بار اپلیکیشن مشابهی را برای دانش آموزان 5 تا 7 ساله راه اندازی کرده است.
این برنامه با عنوان Scratch Jr قصد دارد جوانان را با آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور استفاده از بازی با مفاهیم اولیه "برنامه نویسی" و "کدنویسی" آشنا کند. Scratch Jr در قالب نرم افزاری که در آن از کودکان برای خلق شخصیت ها، داستان ها و سناریوها فراخوانده می شود، قصد دارد آنها را با اصول اولیه رشته های مختلف مرتبط با برنامه نویسی، مانند علوم و ریاضیات، با تاکید بر حل مسئله و خلاقیت آشنا کند. .
با دستکاری بلوک های مختلف در یک فضای لمسی و متوالی، دانش آموز می تواند شخصیت ها را زنده کند و آنها را بر اساس انتخاب هایی که انجام می دهند اعمال مختلفی انجام دهند. همچنین آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور می توان صداها را اضافه کرد و داستان را شخصی کرد، مثلاً با رنگ آمیزی شخصیت ها و دادن ویژگی های خاص به آنها.
توسعه دهندگان این اپلیکیشن بر این باورند که امروزه مهارت های دیجیتالی مانند برنامه نویسی و کدنویسی در مشاغل آموزشی دانش آموزان اساسی هستند. بنابراین اسکرچ جونیور بخشی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور از این تمایل به توسعه سواد دیجیتالی است که نسبتاً در مراحل اولیه است.
با این حال، برخی از افراد در برابر این نوع کاربردها مقاوم هستند، زیرا آنها آن را یک بازی سنتی انقلابی می دانند و ویژگی های آموزشی اغراق آمیزی به آن نسبت داده می شود. در میان انتقادات مکرر، تقبیح «جنون تکنو» وجود دارد، این دیدگاه که تمام فعالیتهای انجام شده با استفاده از دستگاههای دیجیتال را آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور با یافتن ویژگیهای آموزشی یا شناختی در آنها ستایش میکند. به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر منتشر شده در مجله روانشناسی تربیتی مشاهده کرد که دانشآموزانی که بازیهای ویدیویی بازی میکنند نسبت به آنهایی که مطالعه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور را ترجیح میدهند، عملکرد شناختی و تحصیلی پایینتری دارند. نتایج این مطالعه احتمالاً به بحث های پیرامون اهداف آموزشی بازی ها و کاربردهای فناوری دامن می زند.
ویدئویی که در سایت Scratch Jr میزبانی شده است به آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور شما امکان می دهد دانش آموزان و سخنرانان را که از آن استفاده می کنند و همچنین نمونه هایی از سناریوهای آموزشی را مشاهده کنید. در حال حاضر، اسناد در نظر گرفته شده برای معلمان و والدین برای حمایت از کودکان در استفاده از برنامه در حال توسعه است و باید به زودی در دسترس باشد.
این برنامه به صورت رایگان برای iPad در Scratch junior software training دسترس است. نسخه ای برای اندروید به زودی در دسترس خواهد بود و نسخه تحت وب برای سال 2015 برنامه ریزی شده است.
پس از Scratch برای سنین 8 به بالا، MIT اکنون برنامه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور رایگان Scratch Jr را برای سنین 5 تا 7 سال ارائه می دهد. این برنامه با مشارکت یک شرکت کبک توسعه یافته است و هدف آن معرفی جوانان به برنامه نویسی است.
مدتی پیش، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) برنامه Scratch را توسعه داد که هدف آن توسعه مهارت های برنامه نویسی دانش آموزان 8 سال به بالا بود. با مشارکت دانشگاه تافتز و شرکت مونترال Playful Invention Company، این بار اپلیکیشن مشابهی را برای دانش آموزان 5 تا 7 ساله راه اندازی کرده است.
این برنامه با عنوان Scratch Jr قصد دارد جوانان را با آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور استفاده از بازی با مفاهیم اولیه "برنامه نویسی" و "کدنویسی" آشنا کند. Scratch Jr در قالب نرم افزاری که در آن از کودکان برای خلق شخصیت ها، داستان ها و سناریوها فراخوانده می شود، قصد دارد آنها را با اصول اولیه رشته های مختلف مرتبط با برنامه نویسی، مانند علوم و ریاضیات، با تاکید بر حل مسئله و خلاقیت آشنا کند. .
با دستکاری بلوک های مختلف در یک فضای لمسی و متوالی، دانش آموز می تواند شخصیت ها را زنده کند و آنها را بر اساس انتخاب هایی که انجام می دهند اعمال مختلفی انجام دهند. همچنین آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور می توان صداها را اضافه کرد و داستان را شخصی کرد، مثلاً با رنگ آمیزی شخصیت ها و دادن ویژگی های خاص به آنها.
توسعه دهندگان این اپلیکیشن بر این باورند که امروزه مهارت های دیجیتالی مانند برنامه نویسی و کدنویسی در مشاغل آموزشی دانش آموزان اساسی هستند. بنابراین اسکرچ جونیور بخشی آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور از این تمایل به توسعه سواد دیجیتالی است که نسبتاً در مراحل اولیه است.
با این حال، برخی از افراد در برابر این نوع کاربردها مقاوم هستند، زیرا آنها آن را یک بازی سنتی انقلابی می دانند و ویژگی های آموزشی اغراق آمیزی به آن نسبت داده می شود. در میان انتقادات مکرر، تقبیح «جنون تکنو» وجود دارد، این دیدگاه که تمام فعالیتهای انجام شده با استفاده از دستگاههای دیجیتال را آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور با یافتن ویژگیهای آموزشی یا شناختی در آنها ستایش میکند. به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر منتشر شده در مجله روانشناسی تربیتی مشاهده کرد که دانشآموزانی که بازیهای ویدیویی بازی میکنند نسبت به آنهایی که مطالعه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور را ترجیح میدهند، عملکرد شناختی و تحصیلی پایینتری دارند. نتایج این مطالعه احتمالاً به بحث های پیرامون اهداف آموزشی بازی ها و کاربردهای فناوری دامن می زند.
ویدئویی که در سایت Scratch Jr میزبانی شده است به آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور شما امکان می دهد دانش آموزان و سخنرانان را که از آن استفاده می کنند و همچنین نمونه هایی از سناریوهای آموزشی را مشاهده کنید. در حال حاضر، اسناد در نظر گرفته شده برای معلمان و والدین برای حمایت از کودکان در استفاده از برنامه در حال توسعه است و باید به زودی در دسترس باشد.
این برنامه به صورت رایگان برای iPad در Scratch junior software training دسترس است. نسخه ای برای اندروید به زودی در دسترس خواهد بود و نسخه تحت وب برای سال 2015 برنامه ریزی شده است.