loading...

برنامه نویسی php

بازدید : 28
سه شنبه 24 بهمن 1402 زمان : 13:50

جنبه های اصلی برنامه نویسی Scratch از دانلود برنامه اسکرچ 3 طریق سیستم های ویدئو کنفرانس برخی از مباحث مطرح شده در این برنامه آموزشی در جدول 2 نشان داده شده است. فرآیند آزمایشی با استفاده از PSI برای دانش آموزان به عنوان پیش آزمون آغاز شد. سپس مباحثی مانند مقدمه ای بر برنامه نویسی اسکرچ، نصب پلتفرم اسکرچ، آشنایی با رابط های کاربری و نوشتن برنامه هایی به صورت انفرادی مانند برنامه های Hello World، Parrot، Aquarium و پروژه Maze به دانش آموزان آموزش داده شد. در مجموع دانش‌آموزان 5 ساعت برای نوشتن این برنامه‌ها در مدرسه وقت گذاشته‌اند.در برنامه Hello World برخلاف برنامه کلاسیک Hello World، دانش‌آموزان یک دانلود برنامه اسکرچ 3 تصویر پس‌زمینه به صحنه‌های خود اضافه کردند. سپس یک فرمان صدای میو را به کاراکتر گربه اختصاص دادند، گربه را حرکت دادند و در نهایت گربه را وادار کردند پیام هایی مانند "خوش آمدید" و "امروز یاد می گیریم چگونه خراش" را بدهد (شکل 1). در برنامه طوطی. ، دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه برنامه را شروع کنند، بلوک را تکرار کنند و شخصیت گربه را تغییر دهند. آنها با تغییر لباس شخصیت، شخصیت طوطی را ساختند (شکل 2). PSI T PSI FGW5 - C PSI T PSI FGW

اثرات آموزش برنامه نویسی از طریق Scratch بر مهارت های حل مسئله 39 در برنامه آکواریوم، دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه بیش از یک کاراکتر را مدیریت و کنترل کنند و نحوه تکرار بلوک ها را تمرین کردند. متفاوت از برنامه های قبلی، آنها یاد گرفتند که چگونه کاراکتر را در صورتی که دانلود برنامه اسکرچ 3 کاراکتر در لبه بود، بچرخانند، چگونه به سمت مکان نما ماوس اشاره کنند، چگونه جلوه رنگ را تغییر دهند، چگونه صدا را تا پایان کار پخش کنند (شکل 3). دانش‌آموزان دو هفته را در پروژه Maze با افزودن متغیرهایی برای محاسبه زمان صرف شده در بازی، زندگی شخصیت و با افزودن صداها به صحنه صرف کرده‌اند (شکل 4). جدول 2 برنامه آموزشی معلمان مبحث آشنایی با برنامه نویسی اسکرچ نصب پلت فرم اسکرچ آشنایی با رابط کاربری برنامه Hello World کار با بلوک دانلود برنامه اسکرچ 3 برنامه طوطی کار با بلوک برنامه آکواریوم اپراتورها و متغیرها برنامه ماز برنامه شماره تصادفی و جاز نام شما چیست؟ برنامه برنامه حدس شکل. 1. تصویربرداری از صفحه از برنامه Hello World. شکل. 2. عکسبرداری از صفحه نمایش از برنامه Parrot.

F. Kalelioğlu, Y. Gülbahar40شکل. 3. عکسبرداری از صفحه از برنامه آکواریوم. شکل. 4. گرفتن صفحه از پروژه Maze.

اثرات آموزش برنامه نویسی از طریق Scratch بر مهارت های حل مسئله 41علاوه بر این، دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه از شرایط if استفاده کنند، چگونه از کلیدهای جهت دار از صفحه کلید استفاده و فعال کنند و چگونه موقعیت X و Y کاراکترها را تغییر دهند. همه دانش آموزان کلاس پنجم با کلاس های مختلف برنامه های مشابهی را با یک معلم تکمیل کرده اند. یک ناظر مستقل (او همچنین یک معلم کامپیوتر است) هر هفته یک بخش را با یک فرم مشاهده مشاهده کرد. پس از هفته و تکمیل تمامی برنامه ها و پروژه ها، PSI به عنوان پس آزمون برای دانش دانلود برنامه اسکرچ 3 اجرا شد.2.4. سؤالات پژوهشی هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برنامه نویسی اسکرچ بر مهارت حل مسأله دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی بود. برای این منظور به سوالات ارائه شده در زیر پاسخ داده شد: آیا برنامه نویسی Scratch بر مهارت های حل مسئله تأثیر می گذارد؟ نظر دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی در مورد برنامه نویسی چیست؟2. 2.5. تکنیک های جمع آوری داده ها 2.5.1. پرسشنامه حل مسئله کمی (PSI) به عنوان معیار کمی، پرسشنامه حل مسئله سرین، بولوت سرین دانلود برنامه اسکرچ 3 و سایگیلی (2010) در این مطالعه استفاده شد. این ابزار اندازه‌گیری می‌تواند برای تعیین سطح ادراک دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی در مورد مهارت‌های حل مسئله‌شان استفاده شود. پس از اجرای سیاهه بر روی 568 دانش آموز از پایه های مختلف (چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم) و پس از تحلیل عاملی، ضریب آلفای کرونباخ 80/0 به دست آمد. در این موجودی 24 مورد با سه عامل وجود دارد. 12 مورد برای اعتماد به نفس در توانایی حل مسئله، 7 مورد برای خودکنترلی و 5 مورد برای اجتناب. 2.5.2. کیفی – مصاحبه گروهی کانونی پس از تکمیل برنامه ها و اجرای فهرست، معلمان از هر کلاس چهار یا پنج دانش آموز را با توجه به علاقه و موفقیتشان در برنامه نویسی Scratch انتخاب کردند. یکی از محققین یک مصاحبه گروهی متمرک دانلود برنامه اسکرچ 3 ز با فرم مصاحبه ساختاریافته انجام داد. در مورد سوالات استفاده شده در فرم مصاحبه نظر کارشناسی گرفته شد. طبق نظر کارشناس، بیان یک مورد صحیح و ترتیب مورد دیگر تغییر کرده است. سوالات زیر از دانش آموزان پرسیده شد: آیا در فرآیند حل مسئله مشکل داشتید؟ آیا می توانید مشکلات را به روش های مختلف حل کنید؟ یا می توانید سعی کنید حل کنید؟ جنبه مورد علاقه شما از این برنامه ها چه بود؟ c. جنبه غیر مورد علاقه شما از این برنامه ها چه بود؟ آیا استفاده از پلتفرم آسان بود؟ آیا در داخل پلتفرم با مشکلی مواجه شدید؟ آیا برنامه نویسی را Download the Scratch 3 program دوست دارید؟ f. دبلیو

جنبه های اصلی برنامه نویسی Scratch از دانلود برنامه اسکرچ 3 طریق سیستم های ویدئو کنفرانس برخی از مباحث مطرح شده در این برنامه آموزشی در جدول 2 نشان داده شده است. فرآیند آزمایشی با استفاده از PSI برای دانش آموزان به عنوان پیش آزمون آغاز شد. سپس مباحثی مانند مقدمه ای بر برنامه نویسی اسکرچ، نصب پلتفرم اسکرچ، آشنایی با رابط های کاربری و نوشتن برنامه هایی به صورت انفرادی مانند برنامه های Hello World، Parrot، Aquarium و پروژه Maze به دانش آموزان آموزش داده شد. در مجموع دانش‌آموزان 5 ساعت برای نوشتن این برنامه‌ها در مدرسه وقت گذاشته‌اند.در برنامه Hello World برخلاف برنامه کلاسیک Hello World، دانش‌آموزان یک دانلود برنامه اسکرچ 3 تصویر پس‌زمینه به صحنه‌های خود اضافه کردند. سپس یک فرمان صدای میو را به کاراکتر گربه اختصاص دادند، گربه را حرکت دادند و در نهایت گربه را وادار کردند پیام هایی مانند "خوش آمدید" و "امروز یاد می گیریم چگونه خراش" را بدهد (شکل 1). در برنامه طوطی. ، دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه برنامه را شروع کنند، بلوک را تکرار کنند و شخصیت گربه را تغییر دهند. آنها با تغییر لباس شخصیت، شخصیت طوطی را ساختند (شکل 2). PSI T PSI FGW5 - C PSI T PSI FGW

اثرات آموزش برنامه نویسی از طریق Scratch بر مهارت های حل مسئله 39 در برنامه آکواریوم، دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه بیش از یک کاراکتر را مدیریت و کنترل کنند و نحوه تکرار بلوک ها را تمرین کردند. متفاوت از برنامه های قبلی، آنها یاد گرفتند که چگونه کاراکتر را در صورتی که دانلود برنامه اسکرچ 3 کاراکتر در لبه بود، بچرخانند، چگونه به سمت مکان نما ماوس اشاره کنند، چگونه جلوه رنگ را تغییر دهند، چگونه صدا را تا پایان کار پخش کنند (شکل 3). دانش‌آموزان دو هفته را در پروژه Maze با افزودن متغیرهایی برای محاسبه زمان صرف شده در بازی، زندگی شخصیت و با افزودن صداها به صحنه صرف کرده‌اند (شکل 4). جدول 2 برنامه آموزشی معلمان مبحث آشنایی با برنامه نویسی اسکرچ نصب پلت فرم اسکرچ آشنایی با رابط کاربری برنامه Hello World کار با بلوک دانلود برنامه اسکرچ 3 برنامه طوطی کار با بلوک برنامه آکواریوم اپراتورها و متغیرها برنامه ماز برنامه شماره تصادفی و جاز نام شما چیست؟ برنامه برنامه حدس شکل. 1. تصویربرداری از صفحه از برنامه Hello World. شکل. 2. عکسبرداری از صفحه نمایش از برنامه Parrot.

F. Kalelioğlu, Y. Gülbahar40شکل. 3. عکسبرداری از صفحه از برنامه آکواریوم. شکل. 4. گرفتن صفحه از پروژه Maze.

اثرات آموزش برنامه نویسی از طریق Scratch بر مهارت های حل مسئله 41علاوه بر این، دانش آموزان یاد گرفتند که چگونه از شرایط if استفاده کنند، چگونه از کلیدهای جهت دار از صفحه کلید استفاده و فعال کنند و چگونه موقعیت X و Y کاراکترها را تغییر دهند. همه دانش آموزان کلاس پنجم با کلاس های مختلف برنامه های مشابهی را با یک معلم تکمیل کرده اند. یک ناظر مستقل (او همچنین یک معلم کامپیوتر است) هر هفته یک بخش را با یک فرم مشاهده مشاهده کرد. پس از هفته و تکمیل تمامی برنامه ها و پروژه ها، PSI به عنوان پس آزمون برای دانش دانلود برنامه اسکرچ 3 اجرا شد.2.4. سؤالات پژوهشی هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر برنامه نویسی اسکرچ بر مهارت حل مسأله دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی بود. برای این منظور به سوالات ارائه شده در زیر پاسخ داده شد: آیا برنامه نویسی Scratch بر مهارت های حل مسئله تأثیر می گذارد؟ نظر دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی در مورد برنامه نویسی چیست؟2. 2.5. تکنیک های جمع آوری داده ها 2.5.1. پرسشنامه حل مسئله کمی (PSI) به عنوان معیار کمی، پرسشنامه حل مسئله سرین، بولوت سرین دانلود برنامه اسکرچ 3 و سایگیلی (2010) در این مطالعه استفاده شد. این ابزار اندازه‌گیری می‌تواند برای تعیین سطح ادراک دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی در مورد مهارت‌های حل مسئله‌شان استفاده شود. پس از اجرای سیاهه بر روی 568 دانش آموز از پایه های مختلف (چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم) و پس از تحلیل عاملی، ضریب آلفای کرونباخ 80/0 به دست آمد. در این موجودی 24 مورد با سه عامل وجود دارد. 12 مورد برای اعتماد به نفس در توانایی حل مسئله، 7 مورد برای خودکنترلی و 5 مورد برای اجتناب. 2.5.2. کیفی – مصاحبه گروهی کانونی پس از تکمیل برنامه ها و اجرای فهرست، معلمان از هر کلاس چهار یا پنج دانش آموز را با توجه به علاقه و موفقیتشان در برنامه نویسی Scratch انتخاب کردند. یکی از محققین یک مصاحبه گروهی متمرک دانلود برنامه اسکرچ 3 ز با فرم مصاحبه ساختاریافته انجام داد. در مورد سوالات استفاده شده در فرم مصاحبه نظر کارشناسی گرفته شد. طبق نظر کارشناس، بیان یک مورد صحیح و ترتیب مورد دیگر تغییر کرده است. سوالات زیر از دانش آموزان پرسیده شد: آیا در فرآیند حل مسئله مشکل داشتید؟ آیا می توانید مشکلات را به روش های مختلف حل کنید؟ یا می توانید سعی کنید حل کنید؟ جنبه مورد علاقه شما از این برنامه ها چه بود؟ c. جنبه غیر مورد علاقه شما از این برنامه ها چه بود؟ آیا استفاده از پلتفرم آسان بود؟ آیا در داخل پلتفرم با مشکلی مواجه شدید؟ آیا برنامه نویسی را Download the Scratch 3 program دوست دارید؟ f. دبلیو

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 203
  • بازدید ماه : 366
  • بازدید سال : 1594
  • بازدید کلی : 5527
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی