loading...

برنامه نویسی php

بازدید : 25
پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402 زمان : 0:44

تعداد زیادی برنامه درسی برای انتخاب برنامه‌ها وجود آموزش برنامه نویسی کودکان دارد که برخی از بهترین مدل‌های شناخته شده عبارتند از: برنامه درسی خلاق، برنامه درسی HighScope و ابزارهای ذهن. برنامه ها عمداً برنامه درسی را به کار می گیرند که با توسعه حرفه ای، مربیگری و منابع کافی پشتیبانی می شود.55 برنامه ها باید برنامه درسی را اتخاذ کنند که به بهترین وجه با فلسفه برنامه آنها مطابقت داشته باشد و اطمینان حاصل کنند

که معلمان از توسعه حرفه ای و حمایت مداوم برخوردار می شوند تا برنامه درسی را به اندازه کافی در عمل خود بگنجانند. همچنین مهم است که یک برنامه درسی برای همه گروه های سنی و نه فقط برای کودکان پیش دبستانی اتخاذ شود. نوزادان و کودکان نوپا به یک برنامه درسی نیاز دارند که بر نیاز آنها به کاوش و کشف دنیای اطرافشان متمرکز باشد، که توسط مراقبین حمایت کننده و پاسخگو هدایت می شود.

مؤلفه های یک برنامه درسی مؤثر

مرکز ملی آموزش و یادگیری با کیفیت 13 مؤلفه را شناسایی کرده است که باید در یک برنامه درسی مؤثر وجود داشته باشد:57

مبتنی بر اصول رشد کودک آموزش برنامه نویسی کودکان مبتنی بر شواهد اثراتی را بر نتایج کودک نشان می دهد جامع در سراسر حوزه های یادگیری عمق برای هر حوزه یادگیری تحت پوشش اهداف یادگیری خاص فعالیت های یادگیری به خوبی طراحی شده است تدریس پاسخگو پشتیبانی از آموزش فردی از نظر فرهنگی و زبانی پاسخگو است ارزیابی های در حال انجام فرصت های توسعه حرفه ای مواد مشارکت خانواده

4. فعالیت های مشارکت خانواده جامع

یک برنامه با کیفیت بالا تشخیص می دهد که خانواده ها برای موفقیت تحصیلی کودکان ضروری هستند و سیاست هایی برای مشارکت خانواده ها در یادگیری کودکان در نظر گرفته است. برنامه‌ها باید استراتژی‌های مشارکت خانواده را ایجاد کنند که خانواده‌ها را تشویق کند تا در یادگیری فرزندشان مشارکت کنند و ارتباطات دو طرفه را ارتقا دهند، و والدین را قادر می‌سازد تا نقاط قوت و استعدادهای منحصربه‌فرد آموزش برنامه نویسی کودکان فرزندشان را با معلمان در میان بگذارند.

افزایش تنوع جمعیت کودک و نیازهای خاصی که در نتیجه ایجاد می شود. تعامل با خانواده‌ها به روشی فراگیر و متقابل می‌تواند به ارائه‌دهندگان کمک کند فرهنگ و ارزش‌های خانواده را درک کنند، که می‌تواند به توسعه تجارب یادگیری پاسخگوی فرهنگی کمک کند.

مشارکت خانواده اغلب شامل ارائه بازخورد در مورد پیشرفت کودکان و بحث در مورد اینکه چگونه والدین می توانند فعالیت های یادگیری را در خانه حفظ کنند، می شود. ارتباطات روزانه بین معلمان و خانواده ها، به عنوان مثال از طریق برگه های گزارش روزانه و ایمیل. خبرنامه های ماهانه؛ رویدادهای والدین در کلاس؛ شب های باز خانوادگی؛ و رویدادهای دیگر با هدف ایجاد جامعه ای که شامل کودکان، خانواده ها، معلمان و رهبران برنامه است.

فعالیت‌های مشارکت خانوادگی با کیفیت می‌تواند به ایجاد روابط مثبت و اعتماد بین معلمان و خانواده‌ها کمک کند، که می‌تواند به رفع هر گونه نگرانی - مانند مشکلات رفتاری یا تأخیرهای رشدی - کمک آموزش برنامه نویسی کودکان کند و قبل از اینکه مسائل مهم شوند و بر یادگیری کودکان تأثیر بگذارند، واکنش را بهتر هماهنگ کنند.

5. سیستم بهبود مستمر کیفیت چند سطحی

دستیابی به کیفیت بالا در یک برنامه دوران کودکی یک نقطه عطف یک بار نیست. برنامه‌ها باید دائماً سیاست‌ها و رویه‌ها را نظارت، بازتاب و بازنگری کنند تا از حفظ کیفیت اطمینان حاصل کنند. علاوه بر اندازه‌گیری پیشرفت رشد کودکان، مهم است که ساختارهایی برای ارزیابی برنامه کلی، کلاس‌های درس فردی و کارکنان، با استفاده از داده‌ها برای اطلاع از پیشرفت‌های مثبت و پیشگیرانه وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه داده‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از برنامه‌ها در حال آموزش برنامه نویسی کودکان حاضر با کیفیت بالا کار نمی‌کنند، بسیار مهم است که پشتیبانی‌های بهبود کیفیت برای کمک به افزایش و سپس حفظ کیفیت در دسترس باشد. مربیگری، جوامع عملی، و شبکه‌های غیررسمی پشتیبانی – و می‌توان از طریق ارائه‌دهندگان کمک‌های فنی دولتی یا ملی یا شبکه‌های محلی به آن دسترسی داشت. در بسیاری از QRIS، ارائه‌دهندگان می‌توانند

تعداد زیادی برنامه درسی برای انتخاب برنامه‌ها وجود آموزش برنامه نویسی کودکان دارد که برخی از بهترین مدل‌های شناخته شده عبارتند از: برنامه درسی خلاق، برنامه درسی HighScope و ابزارهای ذهن. برنامه ها عمداً برنامه درسی را به کار می گیرند که با توسعه حرفه ای، مربیگری و منابع کافی پشتیبانی می شود.55 برنامه ها باید برنامه درسی را اتخاذ کنند که به بهترین وجه با فلسفه برنامه آنها مطابقت داشته باشد و اطمینان حاصل کنند

که معلمان از توسعه حرفه ای و حمایت مداوم برخوردار می شوند تا برنامه درسی را به اندازه کافی در عمل خود بگنجانند. همچنین مهم است که یک برنامه درسی برای همه گروه های سنی و نه فقط برای کودکان پیش دبستانی اتخاذ شود. نوزادان و کودکان نوپا به یک برنامه درسی نیاز دارند که بر نیاز آنها به کاوش و کشف دنیای اطرافشان متمرکز باشد، که توسط مراقبین حمایت کننده و پاسخگو هدایت می شود.

مؤلفه های یک برنامه درسی مؤثر

مرکز ملی آموزش و یادگیری با کیفیت 13 مؤلفه را شناسایی کرده است که باید در یک برنامه درسی مؤثر وجود داشته باشد:57

مبتنی بر اصول رشد کودک آموزش برنامه نویسی کودکان مبتنی بر شواهد اثراتی را بر نتایج کودک نشان می دهد جامع در سراسر حوزه های یادگیری عمق برای هر حوزه یادگیری تحت پوشش اهداف یادگیری خاص فعالیت های یادگیری به خوبی طراحی شده است تدریس پاسخگو پشتیبانی از آموزش فردی از نظر فرهنگی و زبانی پاسخگو است ارزیابی های در حال انجام فرصت های توسعه حرفه ای مواد مشارکت خانواده

4. فعالیت های مشارکت خانواده جامع

یک برنامه با کیفیت بالا تشخیص می دهد که خانواده ها برای موفقیت تحصیلی کودکان ضروری هستند و سیاست هایی برای مشارکت خانواده ها در یادگیری کودکان در نظر گرفته است. برنامه‌ها باید استراتژی‌های مشارکت خانواده را ایجاد کنند که خانواده‌ها را تشویق کند تا در یادگیری فرزندشان مشارکت کنند و ارتباطات دو طرفه را ارتقا دهند، و والدین را قادر می‌سازد تا نقاط قوت و استعدادهای منحصربه‌فرد آموزش برنامه نویسی کودکان فرزندشان را با معلمان در میان بگذارند.

افزایش تنوع جمعیت کودک و نیازهای خاصی که در نتیجه ایجاد می شود. تعامل با خانواده‌ها به روشی فراگیر و متقابل می‌تواند به ارائه‌دهندگان کمک کند فرهنگ و ارزش‌های خانواده را درک کنند، که می‌تواند به توسعه تجارب یادگیری پاسخگوی فرهنگی کمک کند.

مشارکت خانواده اغلب شامل ارائه بازخورد در مورد پیشرفت کودکان و بحث در مورد اینکه چگونه والدین می توانند فعالیت های یادگیری را در خانه حفظ کنند، می شود. ارتباطات روزانه بین معلمان و خانواده ها، به عنوان مثال از طریق برگه های گزارش روزانه و ایمیل. خبرنامه های ماهانه؛ رویدادهای والدین در کلاس؛ شب های باز خانوادگی؛ و رویدادهای دیگر با هدف ایجاد جامعه ای که شامل کودکان، خانواده ها، معلمان و رهبران برنامه است.

فعالیت‌های مشارکت خانوادگی با کیفیت می‌تواند به ایجاد روابط مثبت و اعتماد بین معلمان و خانواده‌ها کمک کند، که می‌تواند به رفع هر گونه نگرانی - مانند مشکلات رفتاری یا تأخیرهای رشدی - کمک آموزش برنامه نویسی کودکان کند و قبل از اینکه مسائل مهم شوند و بر یادگیری کودکان تأثیر بگذارند، واکنش را بهتر هماهنگ کنند.

5. سیستم بهبود مستمر کیفیت چند سطحی

دستیابی به کیفیت بالا در یک برنامه دوران کودکی یک نقطه عطف یک بار نیست. برنامه‌ها باید دائماً سیاست‌ها و رویه‌ها را نظارت، بازتاب و بازنگری کنند تا از حفظ کیفیت اطمینان حاصل کنند. علاوه بر اندازه‌گیری پیشرفت رشد کودکان، مهم است که ساختارهایی برای ارزیابی برنامه کلی، کلاس‌های درس فردی و کارکنان، با استفاده از داده‌ها برای اطلاع از پیشرفت‌های مثبت و پیشگیرانه وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه داده‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از برنامه‌ها در حال آموزش برنامه نویسی کودکان حاضر با کیفیت بالا کار نمی‌کنند، بسیار مهم است که پشتیبانی‌های بهبود کیفیت برای کمک به افزایش و سپس حفظ کیفیت در دسترس باشد. مربیگری، جوامع عملی، و شبکه‌های غیررسمی پشتیبانی – و می‌توان از طریق ارائه‌دهندگان کمک‌های فنی دولتی یا ملی یا شبکه‌های محلی به آن دسترسی داشت. در بسیاری از QRIS، ارائه‌دهندگان می‌توانند

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 91
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 158
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 1887
  • بازدید کلی : 5820
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی