loading...

برنامه نویسی php

بازدید : 7
يکشنبه 5 فروردين 1403 زمان : 11:06

30 اگر فعالیت های اوقات فراغت به دلیل نقش آنها در توسعه ادعا شود، کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان مکانیسم های بالقوه مشارکت آنها به ندرت روشن می شود و اغلب به صورت مجزا ارائه می شود (Feldman & Matjasko, 2005). استفاده از یک طبقه بندی در یک سه گانه: زمینه اجتماعی - ماهیت فعالیت - جنبه های روانی می تواند به روشن شدن آنها کمک کند. به طور خلاصه، اگر ویژگی های ذاتی اوقات فراغت، که ماهیت فعالیت را مشخص می کند، به خودی خود یا به تنهایی مکانیسم های بالقوه ای را تشکیل ندهند، عوامل مرتبط با این تمرین می توانند آنها ر کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان ا تقویت کنند. هر قطب باید در مطالعه میانجی ها یا تعدیل کنندگان شیوه های اوقات فراغت در نظر گرفته شود.

زمینه اجتماعی مرتبط با فعالیت های اوقات فراغت

31 زمینه اجتماعی، این واقعیت که فعالیت اوقات فراغت با کسی انجام می شود یا نه، و همچنین ویژگی های افرادی که با آنها انجام می شود، جنبه هایی هستند که اغلب مورد توجه قرار می گیرند. در میان کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان جوان‌ترین‌ها، فعالیت‌های اوقات فراغت انجام شده با والدین را از فعالیت‌هایی که با همسالان انجام می‌دادند متمایز کردیم. با توجه به ادبیات، سهم مثبت در رشد کودک بیشتر به نفع اولی است (مک هیل و همکاران، 2001؛ پیکو و وازسونی، 2004). در میان نوجوانان، اگرچه اکثریت آنها بدون والدین خود به فعالیت می پردازند، از سوی دیگر، وجود روابط مثبت با تسهیلگر یا مربی نیز توسط نویسندگان خاصی مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، سود فعالیت های اوقات فراغت از نظر بهزیستی عاطفی را می توان با حمایت ارائه شده توسط این بزرگسالان غیر مرتبط توضیح داد (اکلس، باربر، استون و هانت، 2003). علاوه بر این، از اوایل نوجوانی، این واقعیت که فعالیت اوقات فراغت با ی کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان ا بدون همسالان انجام می شود باید در نظر گرفته شود.

32 فعالیت های جمعی در مقابل فعالیت های فردی: حضور یا عدم حضور همسالان. در حوزه شناختی، تأثیر ماهیت جمعی یا فردی فعالیت ها می تواند مورد توجه قرار گیرد (Clarisse، Le Floc’h، Testu & Tricoche 2004؛ Testu، Alaphilippe، Chasseigne & Cheze، 1995). علاوه بر این، آشنایی با فعالیت های فوق برنامه جمعی بر سطوح و تغییرات توجه در یک موقعیت مدرسه بسته به سن کودکان متفاوت است (Le Floc'h، 2005). بنابراین، مطابق با کار زیست‌شناسی زمانی (رینبرگ، 2003)، به نظر می‌رسد هماهنگ‌سازی جمعی از طریق زندگی بین همسالان یکی از عواملی است که احتمالاً در فرآیندهای روان‌شناختی، به‌ویژه در موارد ضروری برای سازگاری مدرسه دخالت می‌کند.

33 با توجه به ابعاد متعارف تر، نتایج متفاوتی را می توان نشان داد. کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان اغلب ادعا می شود که جنبه جمعی، به ویژه در ورزش، توسعه مهارت های اجتماعی، همبستگی و رفاه خاصی را ارتقا می دهد (دانیش، تیلور و فازیو، 2003). از نظر تجربی، این فرضیه تایید نمی شود. نوجوانانی که ورزش های گروهی انجام می دهند ازآموزش برنامه نویسی نوجوانان نظر نوع دوستی یا اضطراب اجتماعی با آن هایی که انجام نمی دهند تفاوتی ندارند (Kindelberger, 2006).

34 با این حال، مفهوم فعالیت جمعی نیاز به توضیح دارد زیرا برخی از فعالیت‌های ورزشی به اصطلاح «انفرادی» (تنیس، جودو، و غیره) بدون شک ورزش‌های گروهی نیستند، اما حداقل به یک همتا برای تمرین نیاز دارند («رقیب»). در نتیجه این ورزش ها نیازمند مقررات اجتماعی نیز هستند. از سوی دیگر، برخی ورزش‌ها بسیار فردی هستند (ژیمناستیک، دو و میدانی)، به این معنا که نیازی به رویارویی با کسی ندارند و می‌توان آنها را کاملاً به تنهایی انجام داد. کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان در مورد تمرین رقابتی آنها، برای برنده شدن، آنها نیاز دارند که دیگران را شکست ندهند، بلکه مهمتر از همه باید از خود پیشی بگیرند تا در نهایت پیروز شوند (ویرا و راودسپ، 2000). این تمایز نشان می‌دهد که نوجوانانی که ورزش‌هایی را انجام می‌دهند که شامل حریف می‌شود، عزت نفس اجتماعی بهتری نسبت به آنهایی که ورزش‌های «پیش‌تر» انجام می‌دهند، دارند (Kindelberger & Le Floc'h, 2007).

35 جدای از فعالیت های ورزشی، به نظر می رسد که فعالیت های کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان فراغتی بسیار فردی، که در آن هیچ همسالی وجود ندارد، مانند مطالعه، با سطح بالاتری از اضطراب همراه است (سایمون و مارتنز، 1979). آنها همچنین افزایش احساسات افسردگی را در طول رشد پیش بینی می کنند (مک هیل و همکاران، 2001). بنابراین اگر حضور همسالان در فعالیت های فوق برنامه برای رفاه عاطفی نوجوانان مطلو کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان ب به نظر می رسد، ویژگی های این همسالان نیز زمینه بررسی را فراهم می کند.

36 ویژگی های همسالان درگیر در فعالیت های فوق برنامه. تمایل به معاشرت با همسالان "در معرض خطر" خارج از مدرسه سوالات بسیاری را به وجود آورده است (اکلس و همکاران، 2003). بنابراین، مطالعات مختلفی که در ایالات متحده و سوئد انجام شده است، یادآوری می‌کند که حضور در مراکز محله‌ای که Summer classes for children and teenagers از تعداد معینی از نوجوانان ضد اجتماعی استقبال می‌کنند، تمایل به ترویج دارند.

30 اگر فعالیت های اوقات فراغت به دلیل نقش آنها در توسعه ادعا شود، کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان مکانیسم های بالقوه مشارکت آنها به ندرت روشن می شود و اغلب به صورت مجزا ارائه می شود (Feldman & Matjasko, 2005). استفاده از یک طبقه بندی در یک سه گانه: زمینه اجتماعی - ماهیت فعالیت - جنبه های روانی می تواند به روشن شدن آنها کمک کند. به طور خلاصه، اگر ویژگی های ذاتی اوقات فراغت، که ماهیت فعالیت را مشخص می کند، به خودی خود یا به تنهایی مکانیسم های بالقوه ای را تشکیل ندهند، عوامل مرتبط با این تمرین می توانند آنها ر کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان ا تقویت کنند. هر قطب باید در مطالعه میانجی ها یا تعدیل کنندگان شیوه های اوقات فراغت در نظر گرفته شود.

زمینه اجتماعی مرتبط با فعالیت های اوقات فراغت

31 زمینه اجتماعی، این واقعیت که فعالیت اوقات فراغت با کسی انجام می شود یا نه، و همچنین ویژگی های افرادی که با آنها انجام می شود، جنبه هایی هستند که اغلب مورد توجه قرار می گیرند. در میان کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان جوان‌ترین‌ها، فعالیت‌های اوقات فراغت انجام شده با والدین را از فعالیت‌هایی که با همسالان انجام می‌دادند متمایز کردیم. با توجه به ادبیات، سهم مثبت در رشد کودک بیشتر به نفع اولی است (مک هیل و همکاران، 2001؛ پیکو و وازسونی، 2004). در میان نوجوانان، اگرچه اکثریت آنها بدون والدین خود به فعالیت می پردازند، از سوی دیگر، وجود روابط مثبت با تسهیلگر یا مربی نیز توسط نویسندگان خاصی مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، سود فعالیت های اوقات فراغت از نظر بهزیستی عاطفی را می توان با حمایت ارائه شده توسط این بزرگسالان غیر مرتبط توضیح داد (اکلس، باربر، استون و هانت، 2003). علاوه بر این، از اوایل نوجوانی، این واقعیت که فعالیت اوقات فراغت با ی کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان ا بدون همسالان انجام می شود باید در نظر گرفته شود.

32 فعالیت های جمعی در مقابل فعالیت های فردی: حضور یا عدم حضور همسالان. در حوزه شناختی، تأثیر ماهیت جمعی یا فردی فعالیت ها می تواند مورد توجه قرار گیرد (Clarisse، Le Floc’h، Testu & Tricoche 2004؛ Testu، Alaphilippe، Chasseigne & Cheze، 1995). علاوه بر این، آشنایی با فعالیت های فوق برنامه جمعی بر سطوح و تغییرات توجه در یک موقعیت مدرسه بسته به سن کودکان متفاوت است (Le Floc'h، 2005). بنابراین، مطابق با کار زیست‌شناسی زمانی (رینبرگ، 2003)، به نظر می‌رسد هماهنگ‌سازی جمعی از طریق زندگی بین همسالان یکی از عواملی است که احتمالاً در فرآیندهای روان‌شناختی، به‌ویژه در موارد ضروری برای سازگاری مدرسه دخالت می‌کند.

33 با توجه به ابعاد متعارف تر، نتایج متفاوتی را می توان نشان داد. کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان اغلب ادعا می شود که جنبه جمعی، به ویژه در ورزش، توسعه مهارت های اجتماعی، همبستگی و رفاه خاصی را ارتقا می دهد (دانیش، تیلور و فازیو، 2003). از نظر تجربی، این فرضیه تایید نمی شود. نوجوانانی که ورزش های گروهی انجام می دهند ازآموزش برنامه نویسی نوجوانان نظر نوع دوستی یا اضطراب اجتماعی با آن هایی که انجام نمی دهند تفاوتی ندارند (Kindelberger, 2006).

34 با این حال، مفهوم فعالیت جمعی نیاز به توضیح دارد زیرا برخی از فعالیت‌های ورزشی به اصطلاح «انفرادی» (تنیس، جودو، و غیره) بدون شک ورزش‌های گروهی نیستند، اما حداقل به یک همتا برای تمرین نیاز دارند («رقیب»). در نتیجه این ورزش ها نیازمند مقررات اجتماعی نیز هستند. از سوی دیگر، برخی ورزش‌ها بسیار فردی هستند (ژیمناستیک، دو و میدانی)، به این معنا که نیازی به رویارویی با کسی ندارند و می‌توان آنها را کاملاً به تنهایی انجام داد. کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان در مورد تمرین رقابتی آنها، برای برنده شدن، آنها نیاز دارند که دیگران را شکست ندهند، بلکه مهمتر از همه باید از خود پیشی بگیرند تا در نهایت پیروز شوند (ویرا و راودسپ، 2000). این تمایز نشان می‌دهد که نوجوانانی که ورزش‌هایی را انجام می‌دهند که شامل حریف می‌شود، عزت نفس اجتماعی بهتری نسبت به آنهایی که ورزش‌های «پیش‌تر» انجام می‌دهند، دارند (Kindelberger & Le Floc'h, 2007).

35 جدای از فعالیت های ورزشی، به نظر می رسد که فعالیت های کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان فراغتی بسیار فردی، که در آن هیچ همسالی وجود ندارد، مانند مطالعه، با سطح بالاتری از اضطراب همراه است (سایمون و مارتنز، 1979). آنها همچنین افزایش احساسات افسردگی را در طول رشد پیش بینی می کنند (مک هیل و همکاران، 2001). بنابراین اگر حضور همسالان در فعالیت های فوق برنامه برای رفاه عاطفی نوجوانان مطلو کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان ب به نظر می رسد، ویژگی های این همسالان نیز زمینه بررسی را فراهم می کند.

36 ویژگی های همسالان درگیر در فعالیت های فوق برنامه. تمایل به معاشرت با همسالان "در معرض خطر" خارج از مدرسه سوالات بسیاری را به وجود آورده است (اکلس و همکاران، 2003). بنابراین، مطالعات مختلفی که در ایالات متحده و سوئد انجام شده است، یادآوری می‌کند که حضور در مراکز محله‌ای که Summer classes for children and teenagers از تعداد معینی از نوجوانان ضد اجتماعی استقبال می‌کنند، تمایل به ترویج دارند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 155
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 198
  • بازدید ماه : 361
  • بازدید سال : 1589
  • بازدید کلی : 5522
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی