همه به جز مدرسه امروز، ما در یک دنیای متصل زندگی می کنیم اسکرچ جونیور . این «دنیای دیجیتال» جدید امیدهای زیادی برای پیشرفت فناوری و ایجاد شغل و همچنین ترسهایی بهویژه در زمینه اخلاق و احترام به زندگی خصوصی به همراه دارد. تقریباً همه جوانان از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، عکس ارسال میکنند، ایمیل میفرستند، از طریق برنامههای پیامرسانی فوری (فیسبوک مسنجر، واتساپ و غیره) چت میکنند یا بازیهای آنلاین انجام میدهند. این ابزارها از برنامه های کامپیوتری یا برنامه های کاربردی مبتنی بر زبان ها و الگوریتم های کم و بیش پیچیده استفاده می کنند. اسکرچ جونیور دیجیتال بسیار گسترده است و فناوری های متعددی در آن وجود دارد. استفاده اصلی شهروندان از آن اغلب اساسی است. کاربران با موتورهای جستجو، پیامهای فوری، پیامهای متنی، بازیها راحت هستند، اما این باعث نمیشود که آنها در فناوریهای جدید متخصص کامل باشند.
تعامل جوانان با دنیای دیجیتال آسان است، اما در واقع ایجاد سهولت نیست. اسکرچ جونیور پس چرا کمی در مورد آنچه در پشت رابط می گذرد، درک نکنیم؟ Scratch یک برنامه کوچک است که به شما اجازه می دهد تا تعاملات و بازی ها را "بدون کدنویسی" ایجاد کنید. دسترسی به آن ساده، سرگرم کننده و آسان است، برای شروع نیازی به دانش کامپیوتر نیست.
ارائه :
Scratch یک برنامه آنلاین (یا آفلاین) است که برای آشنا کردن شما با مفاهیم اسکرچ جونیور اساسی در ریاضیات و علوم کامپیوتر طراحی شده است. این بر اساس یک رویکرد سرگرم کننده به الگوریتم ها، برای ایجاد برنامه های کوچک است. Scratch توسط گروه تحقیقاتی Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه در MIT (ایالات متحده آمریکا) توسعه یافته است.
باید بدانید که «دستور دادن به رایانه» فقط فشار دادن یک دکمه نیست، بلکه برقراری ارتباط با آن در یک زبان برنامهنویسی و در نتیجه کدنویسی است. اما کدنویسی همچنین به معنای تفکر، ایجاد یک الگوی فکری، نوشتن یک الگوریتم است.
رابط اسکرچ 3:
خراش اسرارآمیز صفحه نمایش
نوشتن برنامه با Scratch:
نرم افزار Scratch یک محیط ویرایش و یک رابط اجرای برنامه اسکرچ جونیور را فراهم می کند. این نرم افزار رایگان است و در محیط های رایج مختلف (ویندوز، مک و لینوکس) موجود است.
ویژگی های اصلی آن سادگی، قابلیت اطمینان و استحکام آن است. همچنین به شما اجازه می دهد تا بر روی تمام مفاهیم الگوریتمی کار کنید: برنامه نویسی مبتنی بر رویداد و مدیریت اسکریپت هایی که به صورت موازی اجرا می شوند. بنابراین Scratch پویا است: به شما امکان می دهد کد را مستقیماً در حین اجرا تغییر دهید اسکرچ جونیور . استفاده از آن سرگرم کننده است، فقط باید آجرها را کنترل کنید و بلافاصله نتیجه را مشاهده کنید.
می توان از آن به صورت آنلاین استفاده کرد و امکان به اشتراک برنامه نویسی کودکان اسکرچ جونیور گذاری پروژه های خود را در جامعه بین المللی ارائه می دهد. منابع زیادی در رابطه با Scratch در اینترنت موجود است: آموزش ها، کتاب ها یا حتی نمونه هایی از برنامه هایی که باید توسط انجمن در پورتال Scratch دانلود شوند.
اشیاء (اسپرایت یا پس زمینه)
scratch spriteSprites اشیایی هستند که توسط Scratch دستکاری می شوند. بهطور پیشفرض، این چت است، اما میتوانید از چندین sprites استفاده کنید که میتوانند با تبادل پیام، تشخیص برخورد و غیره با هم تعامل داشته باشند. هر جن دارای توالی دستورالعمل (اسکریپت) خاص خود است.
هر جن به طور پیش فرض مجهز به یک خودکار غیرفعال اسکرچ جونیور (به دلیل بلند شدن در موقعیت بالا) است که با جن حرکت می کند و اگر در حالت نوشتن باشد، در حین حرکات خود اثری از خود به جای می گذارد.
قلم با جن حرکت می کند، اما باید آن را در حالت نوشتن قرار دهید تا در هنگام حرکت جن، نقاشی انجام شود، یا آن را به سمت بالا ببرید تا وروجک بدون کشیدن چیزی حرکت کند.
دو راه برای حرکت وجود دارد:
در جابجایی نسبی بلوکهای دستورالعمل چرخش خراش پیشروی اسکرچ جونیور خراش، جن را در جهتی که نگاه میکند حرکت میدهند یا نسبت به جهت فعلی میچرخانند.
در جابجایی مطلق بلوک های دستورالعمل scratch go to scratch orient موقعیت یا جهت جدید اسپرایت را نشان می دهد.
مبدأ در مرکز صفحه کار است، لبههای چپ و راست آن دارای ابسیسا -240 و +240، لبههای پایین و بالا دارای دستورات -180 و +180 هستند.
زاویهها در جهت عقربههای ساعت اندازهگیری میشوند، Scratch Junior ب اسکرچ جونیور ا جهت 0 درجه در بالای صفحه، جهت 90 درجه به سمت راست و غیره.
همه به جز مدرسه امروز، ما در یک دنیای متصل زندگی می کنیم اسکرچ جونیور . این «دنیای دیجیتال» جدید امیدهای زیادی برای پیشرفت فناوری و ایجاد شغل و همچنین ترسهایی بهویژه در زمینه اخلاق و احترام به زندگی خصوصی به همراه دارد. تقریباً همه جوانان از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، عکس ارسال میکنند، ایمیل میفرستند، از طریق برنامههای پیامرسانی فوری (فیسبوک مسنجر، واتساپ و غیره) چت میکنند یا بازیهای آنلاین انجام میدهند. این ابزارها از برنامه های کامپیوتری یا برنامه های کاربردی مبتنی بر زبان ها و الگوریتم های کم و بیش پیچیده استفاده می کنند. اسکرچ جونیور دیجیتال بسیار گسترده است و فناوری های متعددی در آن وجود دارد. استفاده اصلی شهروندان از آن اغلب اساسی است. کاربران با موتورهای جستجو، پیامهای فوری، پیامهای متنی، بازیها راحت هستند، اما این باعث نمیشود که آنها در فناوریهای جدید متخصص کامل باشند.
تعامل جوانان با دنیای دیجیتال آسان است، اما در واقع ایجاد سهولت نیست. اسکرچ جونیور پس چرا کمی در مورد آنچه در پشت رابط می گذرد، درک نکنیم؟ Scratch یک برنامه کوچک است که به شما اجازه می دهد تا تعاملات و بازی ها را "بدون کدنویسی" ایجاد کنید. دسترسی به آن ساده، سرگرم کننده و آسان است، برای شروع نیازی به دانش کامپیوتر نیست.
ارائه :
Scratch یک برنامه آنلاین (یا آفلاین) است که برای آشنا کردن شما با مفاهیم اسکرچ جونیور اساسی در ریاضیات و علوم کامپیوتر طراحی شده است. این بر اساس یک رویکرد سرگرم کننده به الگوریتم ها، برای ایجاد برنامه های کوچک است. Scratch توسط گروه تحقیقاتی Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه در MIT (ایالات متحده آمریکا) توسعه یافته است.
باید بدانید که «دستور دادن به رایانه» فقط فشار دادن یک دکمه نیست، بلکه برقراری ارتباط با آن در یک زبان برنامهنویسی و در نتیجه کدنویسی است. اما کدنویسی همچنین به معنای تفکر، ایجاد یک الگوی فکری، نوشتن یک الگوریتم است.
رابط اسکرچ 3:
خراش اسرارآمیز صفحه نمایش
نوشتن برنامه با Scratch:
نرم افزار Scratch یک محیط ویرایش و یک رابط اجرای برنامه اسکرچ جونیور را فراهم می کند. این نرم افزار رایگان است و در محیط های رایج مختلف (ویندوز، مک و لینوکس) موجود است.
ویژگی های اصلی آن سادگی، قابلیت اطمینان و استحکام آن است. همچنین به شما اجازه می دهد تا بر روی تمام مفاهیم الگوریتمی کار کنید: برنامه نویسی مبتنی بر رویداد و مدیریت اسکریپت هایی که به صورت موازی اجرا می شوند. بنابراین Scratch پویا است: به شما امکان می دهد کد را مستقیماً در حین اجرا تغییر دهید اسکرچ جونیور . استفاده از آن سرگرم کننده است، فقط باید آجرها را کنترل کنید و بلافاصله نتیجه را مشاهده کنید.
می توان از آن به صورت آنلاین استفاده کرد و امکان به اشتراک برنامه نویسی کودکان اسکرچ جونیور گذاری پروژه های خود را در جامعه بین المللی ارائه می دهد. منابع زیادی در رابطه با Scratch در اینترنت موجود است: آموزش ها، کتاب ها یا حتی نمونه هایی از برنامه هایی که باید توسط انجمن در پورتال Scratch دانلود شوند.
اشیاء (اسپرایت یا پس زمینه)
scratch spriteSprites اشیایی هستند که توسط Scratch دستکاری می شوند. بهطور پیشفرض، این چت است، اما میتوانید از چندین sprites استفاده کنید که میتوانند با تبادل پیام، تشخیص برخورد و غیره با هم تعامل داشته باشند. هر جن دارای توالی دستورالعمل (اسکریپت) خاص خود است.
هر جن به طور پیش فرض مجهز به یک خودکار غیرفعال اسکرچ جونیور (به دلیل بلند شدن در موقعیت بالا) است که با جن حرکت می کند و اگر در حالت نوشتن باشد، در حین حرکات خود اثری از خود به جای می گذارد.
قلم با جن حرکت می کند، اما باید آن را در حالت نوشتن قرار دهید تا در هنگام حرکت جن، نقاشی انجام شود، یا آن را به سمت بالا ببرید تا وروجک بدون کشیدن چیزی حرکت کند.
دو راه برای حرکت وجود دارد:
در جابجایی نسبی بلوکهای دستورالعمل چرخش خراش پیشروی اسکرچ جونیور خراش، جن را در جهتی که نگاه میکند حرکت میدهند یا نسبت به جهت فعلی میچرخانند.
در جابجایی مطلق بلوک های دستورالعمل scratch go to scratch orient موقعیت یا جهت جدید اسپرایت را نشان می دهد.
مبدأ در مرکز صفحه کار است، لبههای چپ و راست آن دارای ابسیسا -240 و +240، لبههای پایین و بالا دارای دستورات -180 و +180 هستند.
زاویهها در جهت عقربههای ساعت اندازهگیری میشوند، Scratch Junior ب اسکرچ جونیور ا جهت 0 درجه در بالای صفحه، جهت 90 درجه به سمت راست و غیره.