loading...

برنامه نویسی php

بازدید : 20
جمعه 11 خرداد 1403 زمان : 23:26

زبان، "با هدف بازگرداندن "سرگرمی" به برنامه نویسی"سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان . این زبان به صراحت بسیار کوچک است و تنها 15 کلمه کلیدی بصری دارد. با گنجاندن کتابخانه‌های شی خاص برای چیزهای مورد علاقه کودکان، کودکان می‌توانند برنامه‌های سرگرم‌کننده و تعاملی را در شبکه یا دسکتاپ ایجاد کنند. به عنوان مثال، با 6 خط کد، می توان یک نمایشگر تصویر شبکه تصادفی را با استفاده از Flickr به عنوان منبع نشان داد.[1] این سیستم از Microsoft Visual Studio IDE برای تکمیل خودکار و کمک حساس به متن استفاده می کند.

Basic-256 یک نسخه آسان برای استفاده از بیسیک است که برایسایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان آموزش اصول اولیه برنامه نویسی کامپیوتر به همه طراحی شده است. از ساختارهای کنترل سنتی BASIC (gosub، برای حلقه‌ها، goto) برای سهولت درک کنترل جریان برنامه استفاده می‌کند. دارای یک حالت گرافیکی داخلی است که به کودکان اجازه می دهد بعد از چند دقیقه تصاویر را روی صفحه بکشند.

SiMPLE یک سیستم توسعه برنامه نویسی است که برای ارائه توانایی های برنامه نویسی آسان برای همه، به ویژه افراد غیر حرفه ای ایجاد شده است. تا حدودی شبیه AppleSoft BASIC است. کامپایل شده است و به کاربران امکان می دهد کتابخانه های خود را از توابع اغلب استفاده شده بسازند. "Simple" یک اصطلاح عمومی برای سه نسخه کمی متفاوت از زبان است: Micro-SIMPLE (فقط از 4 کلمه کلیدی استفاده می کند)، Pro-SiMPLE و Ultra-SiMPLE (با استفاده از 23 کلمه کلیدی).

Hot Soup Processor یک زبان مشتق شده از BASIC است که در مدارس ژاپن استفاده می شود.

TI-BASIC یک زبان ساده شبیه بیسیک است که در ماشین حساب های سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان نموداری تگزاس اینسترومنتز پیاده سازی شده است و اغلب به عنوان اولین نگاه دانش آموز به برنامه نویسی عمل می کند.

SmallBASIC یک مفسر زبان BASIC سریع و آسان برای یادگیری است که برای محاسبات روزمره، اسکریپت ها و نمونه های اولیه ایده آل است. این شامل توابع مثلثاتی، ماتریس و جبر، یک IDE داخلی، یک کتابخانه رشته ای قدرتمند، دستورات سیستم، صدا، و گرافیک و یک دستور برنامه نویسی ساخت یافته است.

بر اساس C

Ch یک مترجم C/C++ است که برای کمک به دانش‌آموزان غیر CS برای یادگیری ریاضیات، محاسبات و برنامه‌نویسی در C و C++ طراحی شده است. C را با ویژگی‌های نموداری عددی، 2D/3D گرافیکی و برنامه‌نویسی گسترش می‌دهد.

مبتنی بر جاوا

NetLogo که در جاوا و اسکالا نوشته شده است، یک محیط سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان توسعه برای ساخت و کاوش مدل های علمی، به ویژه مدل های مبتنی بر عامل است. هم در تحقیقات علمی (مقالات علمی با استفاده از NetLogo) و هم در زمینه های آموزشی، از جمله مدارس ابتدایی، متوسطه، دانشگاه ها و موزه ها استفاده گسترده ای دارد.

مبتنی بر Lisp

Lisp دومین خانواده قدیمی زبان های برنامه نویسی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل گویش ها و پیاده سازی های زیادی با طیف وسیعی از مشکلات دارد. Lisp در ابتدا به عنوان یک نماد ریاضی عملی برای برنامه های کامپیوتری بر اساس حساب لامبدا ایجاد شد که آن را به ویژه برای آموزش تئوری های محاسبات مناسب می کند. به‌عنوان یکی از اولین زبان‌ها، Lisp ایده‌های بسیاری را در علوم رایانه آغاز کرد، از جمله سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ساختارهای داده درختی، مدیریت ذخیره‌سازی خودکار، تایپ پویا، برنامه‌نویسی شی‌گرا و کامپایلر خود میزبانی که همگی برای یادگیری علوم رایانه مفید هستند.

نام LISP از "List Processing language" گرفته شده است. لیست های پیوندی یکی از ساختارهای داده اصلی زبان ها هستند و کد منبع Lisp از لیست ها ساخته شده است. بنابراین، برنامه‌های Lisp می‌توانند کد منبع را به‌عنوان یک ساختار داده دستکاری کنند و سیستم‌های کلان را به وجود آورند که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهند تا نحو جدید یا حتی زبان‌های خاص دامنه جدید را در Lisp ایجاد کنند. بنابراین، Lisps برای یادگیری طراحی زبان و ایجاد زبان های سفارشی مفید است.

یک مسیر یادگیری معقول می تواند Logo باشد که با هر گونه آموزشی مانند Scheme یا newLISP دنبال می شود و به دنبال آن یک نوع حرفه ای مانند Common Lisp.

لوگو زبانی است که به طور خاص برای آشنایی ک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ودکان با برنامه نویسی طراحی شده است. بخش اول آموزش لوگو به "گرافیک لاک پشت" (برگرفته از ربات های لاک پشت) می پردازد که در اوایل سال 1969 با پروتو-لوگو استفاده شد. در پیاده سازی های مدرن، از یک دستگاه نقاشی انتزاعی به نام لاک پشت استفاده می شود تا با تمرکز بر انجام گرافیک لاک پشت، برنامه نویسی را برای کودکان بسیار جذاب کند. سیمور پیپرت، یکی از خالقان لوگو، متفکر اصلی در ساخت گرایی، انواع نظریه های یادگیری سازنده گرایی بود. Papert استدلال کرد که فعالیت هایی مانند نوشتن به طور طبیعی توسط کودکان بسیار کوچکتر آموخته می شود، مشروط بر اینکه آنها فرهنگ محاسباتی را اتخاذ کنند.[2] بنابراین لوگو نه تنها برای آموزش برنامه نویسی و مفاهیم محاسباتی طراحی شده است، بلکه برای ارتقای کل رفاه کودک در فرهنگی که به طور فزاینده ای تحت سلطه فناوری است، "مهمتر از شروع اولیه در ساختن فکری، نجات از یک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان دوره طولانی است. از وابستگی که در طی آن فرد یاد می گیرد که به یادگیری به عنوان چیزی فکر کند که باید توسط دیگری قدرتمندتر ارائه شود. توسط کودکان 3 ساله و دارای 30 سال موفقیت در تحصیل است. از آنجایی که Logo در واقع یک نسخه ساده از Lisp با دانش آموزان پیشرفته تر است، می توان از آن برای معر Programming teaching sites for children فی مفاهیم اولیه کامپیوتر استفاده کرد.

زبان، "با هدف بازگرداندن "سرگرمی" به برنامه نویسی"سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان . این زبان به صراحت بسیار کوچک است و تنها 15 کلمه کلیدی بصری دارد. با گنجاندن کتابخانه‌های شی خاص برای چیزهای مورد علاقه کودکان، کودکان می‌توانند برنامه‌های سرگرم‌کننده و تعاملی را در شبکه یا دسکتاپ ایجاد کنند. به عنوان مثال، با 6 خط کد، می توان یک نمایشگر تصویر شبکه تصادفی را با استفاده از Flickr به عنوان منبع نشان داد.[1] این سیستم از Microsoft Visual Studio IDE برای تکمیل خودکار و کمک حساس به متن استفاده می کند.

Basic-256 یک نسخه آسان برای استفاده از بیسیک است که برایسایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان آموزش اصول اولیه برنامه نویسی کامپیوتر به همه طراحی شده است. از ساختارهای کنترل سنتی BASIC (gosub، برای حلقه‌ها، goto) برای سهولت درک کنترل جریان برنامه استفاده می‌کند. دارای یک حالت گرافیکی داخلی است که به کودکان اجازه می دهد بعد از چند دقیقه تصاویر را روی صفحه بکشند.

SiMPLE یک سیستم توسعه برنامه نویسی است که برای ارائه توانایی های برنامه نویسی آسان برای همه، به ویژه افراد غیر حرفه ای ایجاد شده است. تا حدودی شبیه AppleSoft BASIC است. کامپایل شده است و به کاربران امکان می دهد کتابخانه های خود را از توابع اغلب استفاده شده بسازند. "Simple" یک اصطلاح عمومی برای سه نسخه کمی متفاوت از زبان است: Micro-SIMPLE (فقط از 4 کلمه کلیدی استفاده می کند)، Pro-SiMPLE و Ultra-SiMPLE (با استفاده از 23 کلمه کلیدی).

Hot Soup Processor یک زبان مشتق شده از BASIC است که در مدارس ژاپن استفاده می شود.

TI-BASIC یک زبان ساده شبیه بیسیک است که در ماشین حساب های سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان نموداری تگزاس اینسترومنتز پیاده سازی شده است و اغلب به عنوان اولین نگاه دانش آموز به برنامه نویسی عمل می کند.

SmallBASIC یک مفسر زبان BASIC سریع و آسان برای یادگیری است که برای محاسبات روزمره، اسکریپت ها و نمونه های اولیه ایده آل است. این شامل توابع مثلثاتی، ماتریس و جبر، یک IDE داخلی، یک کتابخانه رشته ای قدرتمند، دستورات سیستم، صدا، و گرافیک و یک دستور برنامه نویسی ساخت یافته است.

بر اساس C

Ch یک مترجم C/C++ است که برای کمک به دانش‌آموزان غیر CS برای یادگیری ریاضیات، محاسبات و برنامه‌نویسی در C و C++ طراحی شده است. C را با ویژگی‌های نموداری عددی، 2D/3D گرافیکی و برنامه‌نویسی گسترش می‌دهد.

مبتنی بر جاوا

NetLogo که در جاوا و اسکالا نوشته شده است، یک محیط سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان توسعه برای ساخت و کاوش مدل های علمی، به ویژه مدل های مبتنی بر عامل است. هم در تحقیقات علمی (مقالات علمی با استفاده از NetLogo) و هم در زمینه های آموزشی، از جمله مدارس ابتدایی، متوسطه، دانشگاه ها و موزه ها استفاده گسترده ای دارد.

مبتنی بر Lisp

Lisp دومین خانواده قدیمی زبان های برنامه نویسی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل گویش ها و پیاده سازی های زیادی با طیف وسیعی از مشکلات دارد. Lisp در ابتدا به عنوان یک نماد ریاضی عملی برای برنامه های کامپیوتری بر اساس حساب لامبدا ایجاد شد که آن را به ویژه برای آموزش تئوری های محاسبات مناسب می کند. به‌عنوان یکی از اولین زبان‌ها، Lisp ایده‌های بسیاری را در علوم رایانه آغاز کرد، از جمله سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ساختارهای داده درختی، مدیریت ذخیره‌سازی خودکار، تایپ پویا، برنامه‌نویسی شی‌گرا و کامپایلر خود میزبانی که همگی برای یادگیری علوم رایانه مفید هستند.

نام LISP از "List Processing language" گرفته شده است. لیست های پیوندی یکی از ساختارهای داده اصلی زبان ها هستند و کد منبع Lisp از لیست ها ساخته شده است. بنابراین، برنامه‌های Lisp می‌توانند کد منبع را به‌عنوان یک ساختار داده دستکاری کنند و سیستم‌های کلان را به وجود آورند که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهند تا نحو جدید یا حتی زبان‌های خاص دامنه جدید را در Lisp ایجاد کنند. بنابراین، Lisps برای یادگیری طراحی زبان و ایجاد زبان های سفارشی مفید است.

یک مسیر یادگیری معقول می تواند Logo باشد که با هر گونه آموزشی مانند Scheme یا newLISP دنبال می شود و به دنبال آن یک نوع حرفه ای مانند Common Lisp.

لوگو زبانی است که به طور خاص برای آشنایی ک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ودکان با برنامه نویسی طراحی شده است. بخش اول آموزش لوگو به "گرافیک لاک پشت" (برگرفته از ربات های لاک پشت) می پردازد که در اوایل سال 1969 با پروتو-لوگو استفاده شد. در پیاده سازی های مدرن، از یک دستگاه نقاشی انتزاعی به نام لاک پشت استفاده می شود تا با تمرکز بر انجام گرافیک لاک پشت، برنامه نویسی را برای کودکان بسیار جذاب کند. سیمور پیپرت، یکی از خالقان لوگو، متفکر اصلی در ساخت گرایی، انواع نظریه های یادگیری سازنده گرایی بود. Papert استدلال کرد که فعالیت هایی مانند نوشتن به طور طبیعی توسط کودکان بسیار کوچکتر آموخته می شود، مشروط بر اینکه آنها فرهنگ محاسباتی را اتخاذ کنند.[2] بنابراین لوگو نه تنها برای آموزش برنامه نویسی و مفاهیم محاسباتی طراحی شده است، بلکه برای ارتقای کل رفاه کودک در فرهنگی که به طور فزاینده ای تحت سلطه فناوری است، "مهمتر از شروع اولیه در ساختن فکری، نجات از یک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان دوره طولانی است. از وابستگی که در طی آن فرد یاد می گیرد که به یادگیری به عنوان چیزی فکر کند که باید توسط دیگری قدرتمندتر ارائه شود. توسط کودکان 3 ساله و دارای 30 سال موفقیت در تحصیل است. از آنجایی که Logo در واقع یک نسخه ساده از Lisp با دانش آموزان پیشرفته تر است، می توان از آن برای معر Programming teaching sites for children فی مفاهیم اولیه کامپیوتر استفاده کرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 156
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 4071
  • بازدید کلی : 8004
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی