اثرات)، که هر دو در اصل مجموعهای از بلوکهای منفرد بودند.
استراتژی دیگر این است که مجموعهای کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست از بلوکهای دستوری را در زمان درخواست ظاهر کنید
آنها ابتدا مورد نیاز هستند. به عنوان مثال، پنج بلوک برای کنترل موتور از
موتور کیت رباتیک LEGO WeDoR زمانی ظاهر می شود که هاب USB WeDo وصل شود
به کامپیوتر به طور مشابه، بلوک های دسترسی به متغیرها و لیست ها ظاهر می شوند
تنها پس از ایجاد یک متغیر یا لیست.
3. زبان برنامه نویسی
این بخش به بررسی طراحی زبان برنامه نویسی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست Scratch می پردازد: its
نحو (به عنوان مثال، بلوک های بصری)، نوع سیستم، مدل شی، ارتباطات بین شی، و رویکرد به همزمانی.
3.1 نحو
اسکریپت های اسکرچ با کنار هم قرار دادن بلوک هایی که بیانگر عبارات هستند ساخته می شوند.
عبارات و ساختارهای کنترلی شکل بلوک ها نشان می دهد که چگونه آنها
در کنار هم قرار می گیرند و سیستم کشیدن و کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست رها کردن از اتصال بلوک ها به روش هایی امتناع می ورزد
که بی معنی خواهد بود در Scratch، گرامر بصری اشکال بلوک
و قوانین ترکیبی آنها نقش نحو را در یک زبان مبتنی بر متن بازی می کند.
چهار نوع بلوک Scratch وجود دارد: بلوک های فرمان، بلوک های تابع،
بلوکهای ماشه و بلوکهای ساختار کنترل، همانطور که در جدول I نشان داده شده است.
بریدگی ها و برآمدگی ها مانند تکه های پازل با هم قرار می گیرند.
ACM Transactions on Computing Education, Vol. 10، شماره 4، ماده 16، انتشارات. تاریخ: نوامبر 2010.
16: 8 · J. Maloney et al.
جدول I. انواع بلوک خراش
بلوک های ساختار کنترل نوعی بلوک فرمان با یک یا چند بلوک هستند
توالی دستورات تو در تو شکل بلوک های ساختار کنترلی آنها را می سازد
آسان برای استفاده. در اکثر زبان های مبتنی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست بر متن، جداکننده های بسته برای کنترل
ساختارها را می توان حذف کرد یا در جای نادرست قرار داد که منجر به خطا می شود. در Scratch، یک کنترل
بلوک ساختار یک واحد غیر قابل تقسیم است. بازوی بسته شدن یک حلقه یا مشروط
بلوک بخشی از خود بلوک است – نمیتوان آن را در جای خود قرار داد – و تودرتوی آن
دنباله دستور محصور آشکار است. مدرسان با استفاده از Scratch به عنوان یک
مقدمه سریع برنامه نویسی قبل از تغییر به یک زبان مبتنی بر متن
گزارش دهید که برخی از دانشآموزان به «فکر کردن در بلوکهای اسکرچ» به عنوان نوعی از ادامه میدهند
شبه کد، حتی پس از انتقال به زبان مبتنی بر متن [مالان و لایتنر
2007].
بلوک های فرمان مانند عبارات یک زبان مبتنی بر متن هستند. تابع
بلوک ها مانند عملگرها هستند. بلوک های تابع در توالی های خطی به هم متصل نمی شوند
مانند بلوک های فرمان در عوض، آنها به عنوان کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست آرگومان برای دستورات و
تو در تو برای ساخت عبارات.
بلوکهای ماشه رویدادها را به هم متصل میکنند (مانند راهاندازی، کلیکهای ماوس، و کلید).
فشار می دهد) به پشته هایی که آن رویدادها را مدیریت می کنند. به عنوان مثال، همه پشته ها شروع می شوند
با یک پرچم سبز بلوک ماشه زمانی اجرا می شوند که کاربر روی دکمه شروع کلیک می کند.
برخی از بلوک ها دارای شکاف های پارامتر برنامه نویسی نوجوانان تعبیه شده هستند. شکل یک شکاف پارامتر
نوع پارامتر را نشان می دهد: عدد، رشته، بولی، و غیره. برخی از شکاف های پارامتر
(آنهایی که پسزمینه سفید دارند) به کاربر اجازه میدهند مقداری را از صفحه کلید وارد کند. برخی دیگر دارای منوهای کشویی یا انتخابگر رنگ هستند. اکثر شکاف های پارامتر
می تواند یک بلوک تابع را بپذیرد.
هنگام مونتاژ اسکریپت ها، Scratch فقط به بلوک ها کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست اجازه می دهد تا به آن متصل شوند
راه های معنادار یک بلوک فرمان هنگامی که در دستور قرار می گیرد متصل می شود
دنباله، اما یک بلوک تابع اگر در همان مکان رها شود متصل نمی شود.
همانطور که کاربر یک بلوک را می کشد، Scratch بازخورد بصری ارائه می دهد که نقاط احتمالی درج توالی (بلوک های فرمان) یا اهداف شکاف پارامتر (عملکرد) را نشان می دهد.
بلوک ها).
ACM Transactions on Computing Education, Vol. 10، شماره 4، ماده 16، انتشارات. تاریخ: نوامبر 2010.
زبان و محیط برنامه نویسی اسکرچ · 16: 9
شکل 6. شکل ها نوع را نشان می دهند. در سمت چپ، بلوک های فرمان با شکاف های پارامتر برای Boolean،
پارامترهای عدد و رشته در سمت راست، بلوک های تابع بولی و عددی.
شکل 7. بازخورد بصری در حین کشیدن یک بلوک تابع. در سمت چپ، برجسته سفید نشان می دهد
که یک بلوک بولی را می توان در شکاف بولی وارد کرد. در سمت راست، عدم وجود برجسته
نشان می دهد که یک بلوک اعداد را نمی توان وارد کرد.
جدا کردن پشته ها آسان است. گرفتن بلوک بالای یک پشته باعث می شود
کل پشته گرفتن یک بلوک در وسط یک پشته آن بلوک را جدا می کند و
هر بلوک زیر آن استفاده از ویرایشگر بلوک ها طبیعی و آسان است و کاربران
اغلب کشف می کنند که چگونه از آن استفاده کنند بدون اینکه به آنها گفته شود.
3.2 انواع داده ها
Scratch دارای سه نوع داده درجه یک است: boolean، number و string. اینها هستند
تنها انواع داده ای که می تواند در عبارات استفاده شود، در متغیرها ذخیره شود یا توسط توابع داخلی بازگردانده شود. در زبان بصری Scratch، شکل یک شکاف پارامتر، نوع داده مورد انتظار و شکل یک بلوک تابع را نشان می دهد.
نوع برگشتی را نشان می دهد (شکل 6). در حالی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست که سه شکاف پارامتر وجود دارد
اشکال، فقط دو شکل بلوک تابع وجود دارد: بولی و عدد/رشته.
این نتیجه این واقعیت است که متغیرهای Scratch تایپ نشده و می توانند
شامل اعداد یا رشته ها باشد. What is the use of Scratch programming language? تا یک بلوک تابع در a درج شود
اثرات)، که هر دو در اصل مجموعهای از بلوکهای منفرد بودند.
استراتژی دیگر این است که مجموعهای کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست از بلوکهای دستوری را در زمان درخواست ظاهر کنید
آنها ابتدا مورد نیاز هستند. به عنوان مثال، پنج بلوک برای کنترل موتور از
موتور کیت رباتیک LEGO WeDoR زمانی ظاهر می شود که هاب USB WeDo وصل شود
به کامپیوتر به طور مشابه، بلوک های دسترسی به متغیرها و لیست ها ظاهر می شوند
تنها پس از ایجاد یک متغیر یا لیست.
3. زبان برنامه نویسی
این بخش به بررسی طراحی زبان برنامه نویسی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست Scratch می پردازد: its
نحو (به عنوان مثال، بلوک های بصری)، نوع سیستم، مدل شی، ارتباطات بین شی، و رویکرد به همزمانی.
3.1 نحو
اسکریپت های اسکرچ با کنار هم قرار دادن بلوک هایی که بیانگر عبارات هستند ساخته می شوند.
عبارات و ساختارهای کنترلی شکل بلوک ها نشان می دهد که چگونه آنها
در کنار هم قرار می گیرند و سیستم کشیدن و کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست رها کردن از اتصال بلوک ها به روش هایی امتناع می ورزد
که بی معنی خواهد بود در Scratch، گرامر بصری اشکال بلوک
و قوانین ترکیبی آنها نقش نحو را در یک زبان مبتنی بر متن بازی می کند.
چهار نوع بلوک Scratch وجود دارد: بلوک های فرمان، بلوک های تابع،
بلوکهای ماشه و بلوکهای ساختار کنترل، همانطور که در جدول I نشان داده شده است.
بریدگی ها و برآمدگی ها مانند تکه های پازل با هم قرار می گیرند.
ACM Transactions on Computing Education, Vol. 10، شماره 4، ماده 16، انتشارات. تاریخ: نوامبر 2010.
16: 8 · J. Maloney et al.
جدول I. انواع بلوک خراش
بلوک های ساختار کنترل نوعی بلوک فرمان با یک یا چند بلوک هستند
توالی دستورات تو در تو شکل بلوک های ساختار کنترلی آنها را می سازد
آسان برای استفاده. در اکثر زبان های مبتنی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست بر متن، جداکننده های بسته برای کنترل
ساختارها را می توان حذف کرد یا در جای نادرست قرار داد که منجر به خطا می شود. در Scratch، یک کنترل
بلوک ساختار یک واحد غیر قابل تقسیم است. بازوی بسته شدن یک حلقه یا مشروط
بلوک بخشی از خود بلوک است – نمیتوان آن را در جای خود قرار داد – و تودرتوی آن
دنباله دستور محصور آشکار است. مدرسان با استفاده از Scratch به عنوان یک
مقدمه سریع برنامه نویسی قبل از تغییر به یک زبان مبتنی بر متن
گزارش دهید که برخی از دانشآموزان به «فکر کردن در بلوکهای اسکرچ» به عنوان نوعی از ادامه میدهند
شبه کد، حتی پس از انتقال به زبان مبتنی بر متن [مالان و لایتنر
2007].
بلوک های فرمان مانند عبارات یک زبان مبتنی بر متن هستند. تابع
بلوک ها مانند عملگرها هستند. بلوک های تابع در توالی های خطی به هم متصل نمی شوند
مانند بلوک های فرمان در عوض، آنها به عنوان کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست آرگومان برای دستورات و
تو در تو برای ساخت عبارات.
بلوکهای ماشه رویدادها را به هم متصل میکنند (مانند راهاندازی، کلیکهای ماوس، و کلید).
فشار می دهد) به پشته هایی که آن رویدادها را مدیریت می کنند. به عنوان مثال، همه پشته ها شروع می شوند
با یک پرچم سبز بلوک ماشه زمانی اجرا می شوند که کاربر روی دکمه شروع کلیک می کند.
برخی از بلوک ها دارای شکاف های پارامتر برنامه نویسی نوجوانان تعبیه شده هستند. شکل یک شکاف پارامتر
نوع پارامتر را نشان می دهد: عدد، رشته، بولی، و غیره. برخی از شکاف های پارامتر
(آنهایی که پسزمینه سفید دارند) به کاربر اجازه میدهند مقداری را از صفحه کلید وارد کند. برخی دیگر دارای منوهای کشویی یا انتخابگر رنگ هستند. اکثر شکاف های پارامتر
می تواند یک بلوک تابع را بپذیرد.
هنگام مونتاژ اسکریپت ها، Scratch فقط به بلوک ها کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست اجازه می دهد تا به آن متصل شوند
راه های معنادار یک بلوک فرمان هنگامی که در دستور قرار می گیرد متصل می شود
دنباله، اما یک بلوک تابع اگر در همان مکان رها شود متصل نمی شود.
همانطور که کاربر یک بلوک را می کشد، Scratch بازخورد بصری ارائه می دهد که نقاط احتمالی درج توالی (بلوک های فرمان) یا اهداف شکاف پارامتر (عملکرد) را نشان می دهد.
بلوک ها).
ACM Transactions on Computing Education, Vol. 10، شماره 4، ماده 16، انتشارات. تاریخ: نوامبر 2010.
زبان و محیط برنامه نویسی اسکرچ · 16: 9
شکل 6. شکل ها نوع را نشان می دهند. در سمت چپ، بلوک های فرمان با شکاف های پارامتر برای Boolean،
پارامترهای عدد و رشته در سمت راست، بلوک های تابع بولی و عددی.
شکل 7. بازخورد بصری در حین کشیدن یک بلوک تابع. در سمت چپ، برجسته سفید نشان می دهد
که یک بلوک بولی را می توان در شکاف بولی وارد کرد. در سمت راست، عدم وجود برجسته
نشان می دهد که یک بلوک اعداد را نمی توان وارد کرد.
جدا کردن پشته ها آسان است. گرفتن بلوک بالای یک پشته باعث می شود
کل پشته گرفتن یک بلوک در وسط یک پشته آن بلوک را جدا می کند و
هر بلوک زیر آن استفاده از ویرایشگر بلوک ها طبیعی و آسان است و کاربران
اغلب کشف می کنند که چگونه از آن استفاده کنند بدون اینکه به آنها گفته شود.
3.2 انواع داده ها
Scratch دارای سه نوع داده درجه یک است: boolean، number و string. اینها هستند
تنها انواع داده ای که می تواند در عبارات استفاده شود، در متغیرها ذخیره شود یا توسط توابع داخلی بازگردانده شود. در زبان بصری Scratch، شکل یک شکاف پارامتر، نوع داده مورد انتظار و شکل یک بلوک تابع را نشان می دهد.
نوع برگشتی را نشان می دهد (شکل 6). در حالی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست که سه شکاف پارامتر وجود دارد
اشکال، فقط دو شکل بلوک تابع وجود دارد: بولی و عدد/رشته.
این نتیجه این واقعیت است که متغیرهای Scratch تایپ نشده و می توانند
شامل اعداد یا رشته ها باشد. What is the use of Scratch programming language? تا یک بلوک تابع در a درج شود