loading...

برنامه نویسی php

بازدید : 13
جمعه 18 خرداد 1403 زمان : 10:39

او اولین ریز کامپیوتر با استفاده از هدف آن آموزش برنامه نویسی برای کودکان ذخیره سوابق پزشکی بیماران بود. کامپیوتر از یک سیستم عامل دیسک برای اجرای یک درایو دیسک سخت Memorex 3 مگابایتی پشتیبانی می کرد.[29] این صفحه نمایش و صفحه کلید رنگی داشت که در یک کنسول بسته بندی شده بود. سیستم عامل دیسک با استفاده از زبان اسمبلی پایه IBM (BAL) برنامه ریزی شد. برنامه سوابق پزشکی با استفاده از یک مترجم BASIC برنامه ریزی شد.[29] با این حال، کامپیوتر یک بن بست تکاملی بود زیرا بسیار گران بود. همچنین، در آزمایشگاه دانشگاه دولتی برای یک هدف خاص ساخته شد.[37] با این وجود، این پروژه به توسعه مجموعه دستورالعمل اینتل 8080 (1974) کمک کرد.[29]

سری x86

کامپیوتر شخصی اصلی IBM (1981) از یک آموزش برنامه نویسی برای کودکان ریزپردازنده 8088 اینتل استفاده می کرد.

در سال 1978، محیط توسعه نرم افزار مدرن زمانی آغاز شد که اینتل اینتل 8080 را به اینتل 8086 ارتقا داد. اینتل اینتل 8086 را برای تولید ارزان تر اینتل 8088 ساده کرد.[38] IBM با ورود به بازار کامپیوترهای شخصی (1981) از اینتل 8088 استقبال کرد. با افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای کامپیوترهای شخصی، توسعه ریزپردازنده اینتل نیز افزایش یافت. توالی توسعه به عنوان سری x86 شناخته می شود. زبان اسمبلی x86 خانواده ای از دستورالعمل های ماشینی سازگار با عقب است. دستورالعمل های ماشین ایجاد شده در ریزپردازنده های قبلی در طول ارتقاء ریزپردازنده آموزش برنامه نویسی برای کودکان حفظ شد. این امر به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که کامپیوترهای جدید را بدون نیاز به خرید نرم افزار کاربردی جدید خریداری کنند. دسته بندی اصلی دستورالعمل ها عبارتند از: [c]

دستورالعمل های حافظه برای تنظیم و دسترسی به اعداد و رشته ها در حافظه با دسترسی تصادفی.

دستورالعمل های واحد منطق حسابی عدد صحیح (ALU) برای انجام عملیات حسابی اولیه روی اعداد صحیح.

دستورالعمل های ALU نقطه شناور برای انجام عملیات حسابی اولیه روی اعداد واقعی.

فراخوانی دستورالعمل های پشته برای فشار دادن و باز آموزش برنامه نویسی برای کودکان کردن کلمات مورد نیاز برای تخصیص حافظه و رابط با توابع.

دستورالعمل های منفرد، دستورالعمل های داده های متعدد (SIMD)[d] برای افزایش سرعت زمانی که چندین پردازنده برای اجرای یک الگوریتم روی آرایه ای از داده ها در دسترس هستند.

تغییر محیط برنامه نویسی

DEC VT100 (1978) یک ترمینال کامپیوتری پرکاربرد بود.

مدارهای VLSI محیط برنامه نویسی را قادر می سازد تا از یک ترمینال کامپیوتر (تا دهه 1990) به یک کامپیوتر رابط کاربری گرافیکی (GUI) ارتقا یابد. پایانه های کامپیوتری برنامه نویسان را به یک پوسته که در یک محیط خط فرمان اجرا می شود محدود می کند. در طول دهه 1970، ویرایش کد منبع تمام آموزش برنامه نویسی برای کودکان صفحه از طریق یک رابط کاربری مبتنی بر متن امکان پذیر شد. صرف نظر از فناوری موجود، هدف برنامه نویسی به زبان برنامه نویسی است.

پارادایم ها و زبان های برنامه نویسی

ویژگی های زبان برنامه نویسی برای ارائه بلوک های ساختما آموزش برنامه نویسی برای کودکان نی برای بیان ایده آل های برنامه نویسی وجود دارد.[39] در حالت ایده آل، یک زبان برنامه نویسی باید:[39]

ایده ها را مستقیماً در کد بیان کنید.

ایده های مستقل را به طور مستقل بیان کنید.

روابط بین ایده ها را مستقیماً در کد بیان کنید.

ایده ها را آزادانه ترکیب کنید

ایده ها را فقط در جایی ترکیب کنید که ترکیب ها منطقی باشند.

ایده های ساده را به سادگی بیان کنید

سبک برنامه نویسی یک زبان برنامه نویسی برای ارائه این بلوک های ساختمانی ممکن است به پارادایم های برنامه نویسی طبقه بندی شود.[40] برای مثال، پارادایم های مختلف ممکن است متمایز کنند:[40]

زبان های رویه ای، زبان های کاربردی و زبان های منطقی.

سطوح مختلف انتزاع داده ها

سطوح مختلف سلسله مراتب طبقاتی

سطوح مختلف انواع داده های ورودی، مانند انواع کانتینر آموزش برنامه نویسی برای کودکان و برنامه نویسی عمومی.

هر یک از این سبک های برنامه نویسی به ترکیب زبان های برنامه نویسی مختلف کمک کرده است.[40]

زبان برنامه نویسی مجموعه ای از کلمات کلیدی، نمادها، شناسه ها و قوانینی است که برنامه نویسان می توانند دستورالعمل ها را به وسیله آن ها به کامپیوتر منتقل کنند.[41] آنها از مجموعه ای از قوانین به نام نحو پیروی می کنند.[41]

کلمات کلیدی کلماتی رزرو شده برای تشکیل اعلانات و بیانیه ها هستند.

نمادها کاراکترهایی برای تشکیل عملیات، تخصیص، کنترل جریان و جداکننده هستند.

شناسه ها کلماتی هستند که توسط برنامه نویسان برای تشکیل ثابت آموزش برنامه نویسی برای کودکان آموزش برنامه نویسی برای کودکانها، نام متغیرها، نام ساختارها و نام توابع ایجاد می شوند.

قوانین نحوی به شکل Backus–Naur تعریف شده اند.

زبان های برنامه نویسی اساس خود را از زبان های رسمی می گیرند.[42] هدف از تعریف یک راه حل بر حسب زبان رسمی آن، تولید الگوریتمی برای حل مسئله زیر خط کشی است.[42] الگوریتم دنباله ای از دستورالعمل های ساده است که یک مسئله را حل می کند.[43]

نسل های زبان برنامه نویسی

مقاله اصلی: نسل های زبان برنامه نویسی

تکامل زبان برنامه نویسی زمانی آغاز شد که EDSAC (1949) از اولین برنامه کامپیوتری ذخیره شده در معماری فون نویمان استفاده کرد.[44] برنامه نویسی EDSAC در نسل اول زبان برنامه نویسی بود.

نسل اول زبان برنامه نویسی زبان ماشین است.[45] زبان ماشین از برنامه نویس می خواهد که دستورالعمل ها را با استفاده از اعداد دستورالعمل به نام کد ماشین وارد کند. به عنوان مثال، ع Teaching programming for children ملیات ADD در PDP-11 دارای دستورالعمل شماره 24576 است.[46]

نسل دوم زبان برنامه نویسی

او اولین ریز کامپیوتر با استفاده از هدف آن آموزش برنامه نویسی برای کودکان ذخیره سوابق پزشکی بیماران بود. کامپیوتر از یک سیستم عامل دیسک برای اجرای یک درایو دیسک سخت Memorex 3 مگابایتی پشتیبانی می کرد.[29] این صفحه نمایش و صفحه کلید رنگی داشت که در یک کنسول بسته بندی شده بود. سیستم عامل دیسک با استفاده از زبان اسمبلی پایه IBM (BAL) برنامه ریزی شد. برنامه سوابق پزشکی با استفاده از یک مترجم BASIC برنامه ریزی شد.[29] با این حال، کامپیوتر یک بن بست تکاملی بود زیرا بسیار گران بود. همچنین، در آزمایشگاه دانشگاه دولتی برای یک هدف خاص ساخته شد.[37] با این وجود، این پروژه به توسعه مجموعه دستورالعمل اینتل 8080 (1974) کمک کرد.[29]

سری x86

کامپیوتر شخصی اصلی IBM (1981) از یک آموزش برنامه نویسی برای کودکان ریزپردازنده 8088 اینتل استفاده می کرد.

در سال 1978، محیط توسعه نرم افزار مدرن زمانی آغاز شد که اینتل اینتل 8080 را به اینتل 8086 ارتقا داد. اینتل اینتل 8086 را برای تولید ارزان تر اینتل 8088 ساده کرد.[38] IBM با ورود به بازار کامپیوترهای شخصی (1981) از اینتل 8088 استقبال کرد. با افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای کامپیوترهای شخصی، توسعه ریزپردازنده اینتل نیز افزایش یافت. توالی توسعه به عنوان سری x86 شناخته می شود. زبان اسمبلی x86 خانواده ای از دستورالعمل های ماشینی سازگار با عقب است. دستورالعمل های ماشین ایجاد شده در ریزپردازنده های قبلی در طول ارتقاء ریزپردازنده آموزش برنامه نویسی برای کودکان حفظ شد. این امر به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که کامپیوترهای جدید را بدون نیاز به خرید نرم افزار کاربردی جدید خریداری کنند. دسته بندی اصلی دستورالعمل ها عبارتند از: [c]

دستورالعمل های حافظه برای تنظیم و دسترسی به اعداد و رشته ها در حافظه با دسترسی تصادفی.

دستورالعمل های واحد منطق حسابی عدد صحیح (ALU) برای انجام عملیات حسابی اولیه روی اعداد صحیح.

دستورالعمل های ALU نقطه شناور برای انجام عملیات حسابی اولیه روی اعداد واقعی.

فراخوانی دستورالعمل های پشته برای فشار دادن و باز آموزش برنامه نویسی برای کودکان کردن کلمات مورد نیاز برای تخصیص حافظه و رابط با توابع.

دستورالعمل های منفرد، دستورالعمل های داده های متعدد (SIMD)[d] برای افزایش سرعت زمانی که چندین پردازنده برای اجرای یک الگوریتم روی آرایه ای از داده ها در دسترس هستند.

تغییر محیط برنامه نویسی

DEC VT100 (1978) یک ترمینال کامپیوتری پرکاربرد بود.

مدارهای VLSI محیط برنامه نویسی را قادر می سازد تا از یک ترمینال کامپیوتر (تا دهه 1990) به یک کامپیوتر رابط کاربری گرافیکی (GUI) ارتقا یابد. پایانه های کامپیوتری برنامه نویسان را به یک پوسته که در یک محیط خط فرمان اجرا می شود محدود می کند. در طول دهه 1970، ویرایش کد منبع تمام آموزش برنامه نویسی برای کودکان صفحه از طریق یک رابط کاربری مبتنی بر متن امکان پذیر شد. صرف نظر از فناوری موجود، هدف برنامه نویسی به زبان برنامه نویسی است.

پارادایم ها و زبان های برنامه نویسی

ویژگی های زبان برنامه نویسی برای ارائه بلوک های ساختما آموزش برنامه نویسی برای کودکان نی برای بیان ایده آل های برنامه نویسی وجود دارد.[39] در حالت ایده آل، یک زبان برنامه نویسی باید:[39]

ایده ها را مستقیماً در کد بیان کنید.

ایده های مستقل را به طور مستقل بیان کنید.

روابط بین ایده ها را مستقیماً در کد بیان کنید.

ایده ها را آزادانه ترکیب کنید

ایده ها را فقط در جایی ترکیب کنید که ترکیب ها منطقی باشند.

ایده های ساده را به سادگی بیان کنید

سبک برنامه نویسی یک زبان برنامه نویسی برای ارائه این بلوک های ساختمانی ممکن است به پارادایم های برنامه نویسی طبقه بندی شود.[40] برای مثال، پارادایم های مختلف ممکن است متمایز کنند:[40]

زبان های رویه ای، زبان های کاربردی و زبان های منطقی.

سطوح مختلف انتزاع داده ها

سطوح مختلف سلسله مراتب طبقاتی

سطوح مختلف انواع داده های ورودی، مانند انواع کانتینر آموزش برنامه نویسی برای کودکان و برنامه نویسی عمومی.

هر یک از این سبک های برنامه نویسی به ترکیب زبان های برنامه نویسی مختلف کمک کرده است.[40]

زبان برنامه نویسی مجموعه ای از کلمات کلیدی، نمادها، شناسه ها و قوانینی است که برنامه نویسان می توانند دستورالعمل ها را به وسیله آن ها به کامپیوتر منتقل کنند.[41] آنها از مجموعه ای از قوانین به نام نحو پیروی می کنند.[41]

کلمات کلیدی کلماتی رزرو شده برای تشکیل اعلانات و بیانیه ها هستند.

نمادها کاراکترهایی برای تشکیل عملیات، تخصیص، کنترل جریان و جداکننده هستند.

شناسه ها کلماتی هستند که توسط برنامه نویسان برای تشکیل ثابت آموزش برنامه نویسی برای کودکان آموزش برنامه نویسی برای کودکانها، نام متغیرها، نام ساختارها و نام توابع ایجاد می شوند.

قوانین نحوی به شکل Backus–Naur تعریف شده اند.

زبان های برنامه نویسی اساس خود را از زبان های رسمی می گیرند.[42] هدف از تعریف یک راه حل بر حسب زبان رسمی آن، تولید الگوریتمی برای حل مسئله زیر خط کشی است.[42] الگوریتم دنباله ای از دستورالعمل های ساده است که یک مسئله را حل می کند.[43]

نسل های زبان برنامه نویسی

مقاله اصلی: نسل های زبان برنامه نویسی

تکامل زبان برنامه نویسی زمانی آغاز شد که EDSAC (1949) از اولین برنامه کامپیوتری ذخیره شده در معماری فون نویمان استفاده کرد.[44] برنامه نویسی EDSAC در نسل اول زبان برنامه نویسی بود.

نسل اول زبان برنامه نویسی زبان ماشین است.[45] زبان ماشین از برنامه نویس می خواهد که دستورالعمل ها را با استفاده از اعداد دستورالعمل به نام کد ماشین وارد کند. به عنوان مثال، ع Teaching programming for children ملیات ADD در PDP-11 دارای دستورالعمل شماره 24576 است.[46]

نسل دوم زبان برنامه نویسی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 156
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 4091
  • بازدید کلی : 8024
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی