..
وقتی چیزی را در اسکرچ برنامه ریزی می کنید، آزادی کاملی مسابقات اسکرچ برای استفاده و تغییر پس زمینه، قبل یا در حین برنامه دارید. این افکتهای پسزمینه به عنوان پسزمینه شناخته میشوند.
بلوک های کدنویسی برخی از بلوک های از پیش تعریف شده یا از پیش نوشته شده کد هستند که نوشتن عبارات کد را در اسکرچ بسیار ساده می کنند. شما می توانید از هر بلوک کدنویسی به سادگی با کشیدن و رها کردن مطابق با نیاز خود استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید بلوک سفارشی خود را ایجاد کنید. مسابقات اسکرچ در زیر تعدادی از بلوک های کدگذاری به طور خلاصه توضیح داده شده است. علاوه بر این، بلوکهای کدنویسی مختلف دیگری نیز در دسترس هستند، و همچنین شما و بلوکهای خود را نیز ایجاد کنید.
حرکت: برای حرکت دادن اسپرایت به جلو و عقب یا در هر جهت یا چرخاندن آنها استفاده می شود.
ظاهرها: برای تغییر ظاهر اسپرایت یا جایگزینی آنها با اسپرایت دیگری از همان دسته استفاده می شود.
صداها: تمپو یا صداها برای کنترل جریان صدا در برنامه استفاده می شود.
رویدادها: رویدادها تماسهای ماشه را کنترل میکنند.
کنترل ها: عملگرها و حلقه های شرطی همه در این دسته هستند.
Sensing: حسگر نحوه واکنش هر زمان که نشانگر ماوس به زمین مسابقات اسکرچ بازی برخورد می کند و/یا اسپرایت یا با حرکت ماوس را لمس می کند، کنترل می کند.
عملگرها: اینها برای کنترل و جریان عملیات حسابی در برنامه هستند.
متغیرها: با استفاده از این بلوک ها می توانید متغیرها را در برنامه خود اعلام کنید.
بلوک های من: می توانید بلوک های سفارشی خود را از اینجا ایجاد کنید.
بلوک های کدگذاری
حلقه ها
حلقهها در Scratch یا هر زبان برنامهنویسی به شما کمک مسابقات اسکرچ میکنند تا یک خط کد را با یا بدون مقادیر مختلف برای 'n' چندین بار اجرا کنید. می توانید تعداد دفعات را تنظیم کنید یا شرطی برای پایان دادن به حلقه تعیین کنید. Scratch از حلقه های زیر پشتیبانی می کند:
تکرار: این بلوک برای تکرار مجموعه دستورات داده شده 'n' چندین بار استفاده می شود. در اینجا مقدار n یک عدد مثبت است.
forever: این بلوک برای اجرای مجموعه دستورات داده شده به صورت بی نهایت استفاده می شود.
تکرار تا: این بلوک برای تکرار مجموعه دستورات داده مسابقات اسکرچ شده تا زمانی که شرط داده شده برآورده نشود استفاده می شود.
حلقه ها
شرایط
شرایط در Scratch با استفاده از بلوک های کنترل پیاده سازی مسابقات اسکرچ می شوند. میتوانید از بلوکهای کنترل برای بررسی یک شرط استفاده کنید و بر اساس درست یا نادرست بودن شرط، کد/اسکریپت مورد نیاز را میتوان اجرا کرد. دو تا از محبوب ترین بلوک های کنترلی عبارتند از:
if-then: در این بلوک، اگر شرط داده شده درست آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان باشد، کد/اسکریپت موجود در داخل این بلوک اجرا می شود. در غیر این صورت، کد/اسکریپت موجود در این بلوک نادیده گرفته می شود.
if-then-else: در این بلوک، اگر شرط داده شده درست باشد، کد/اسکریپت موجود در این بلوک اجرا می شود. در غیر این صورت، کد/اسکریپت موجود در بلوک else اجرا خواهد شد.
پروژه ها
هر ایجاد در Scr
. کدنویسی افراد را قادر می سازد تا با توسعه نرم افزارهای کاربردی، وب سایت ها، بازی ها و محتوای دیجیتال، خلاقیت و نوآوری را ابراز کنند. از طریق کدنویسی، دانش آموزان می توانند ایده های خود را به پروژه های ملموس تبدیل کنند و خلاقیت و نوآوری را تقویت کنند (رزنیک، مالونی، مونروی-هرناندز، ایستموند، مسابقات اسکرچ و برنان، 2009). تقاضا برای متخصصان با مهارت های کدنویسی و برنامه نویسی در صنایع مختلف از جمله فناوری، علوم پزشکی، مراقبت های بهداشتی و سرگرمی در حال افزایش است. ...
... این یافته ها ادبیات موجود در مورد اهمیت آموزش کدگذاری در عصر دیجیتال را تأیید می کند. همانطور که در مقدمه مشخص شد، برنامه نویسی کدگذاری برای پرورش تفکر انتقادی، مهارت های حل مسئله، خلاقیت و نوآوری در بین دانش آموزان ضروری است (رزنیک و همکاران، 2009). با ادغام کدگذاری در برنامه درسی، معلمان پتانسیل توانمندسازی دانش آموزان را با مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت در دنیایی که به طور فزاینده ای مسابقات اسکرچ مبتنی بر فناوری است، تشخیص می دهند (لی و سیمون، 2020). ...
دیدگاه معلمان پایه عالی در مورد ادغام برنامه نویسی کد Scratch competitions آموزش پایه نیجریه برای پیشبرد پیشرفت فناوری ملی
..
وقتی چیزی را در اسکرچ برنامه ریزی می کنید، آزادی کاملی مسابقات اسکرچ برای استفاده و تغییر پس زمینه، قبل یا در حین برنامه دارید. این افکتهای پسزمینه به عنوان پسزمینه شناخته میشوند.
بلوک های کدنویسی برخی از بلوک های از پیش تعریف شده یا از پیش نوشته شده کد هستند که نوشتن عبارات کد را در اسکرچ بسیار ساده می کنند. شما می توانید از هر بلوک کدنویسی به سادگی با کشیدن و رها کردن مطابق با نیاز خود استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید بلوک سفارشی خود را ایجاد کنید. مسابقات اسکرچ در زیر تعدادی از بلوک های کدگذاری به طور خلاصه توضیح داده شده است. علاوه بر این، بلوکهای کدنویسی مختلف دیگری نیز در دسترس هستند، و همچنین شما و بلوکهای خود را نیز ایجاد کنید.
حرکت: برای حرکت دادن اسپرایت به جلو و عقب یا در هر جهت یا چرخاندن آنها استفاده می شود.
ظاهرها: برای تغییر ظاهر اسپرایت یا جایگزینی آنها با اسپرایت دیگری از همان دسته استفاده می شود.
صداها: تمپو یا صداها برای کنترل جریان صدا در برنامه استفاده می شود.
رویدادها: رویدادها تماسهای ماشه را کنترل میکنند.
کنترل ها: عملگرها و حلقه های شرطی همه در این دسته هستند.
Sensing: حسگر نحوه واکنش هر زمان که نشانگر ماوس به زمین مسابقات اسکرچ بازی برخورد می کند و/یا اسپرایت یا با حرکت ماوس را لمس می کند، کنترل می کند.
عملگرها: اینها برای کنترل و جریان عملیات حسابی در برنامه هستند.
متغیرها: با استفاده از این بلوک ها می توانید متغیرها را در برنامه خود اعلام کنید.
بلوک های من: می توانید بلوک های سفارشی خود را از اینجا ایجاد کنید.
بلوک های کدگذاری
حلقه ها
حلقهها در Scratch یا هر زبان برنامهنویسی به شما کمک مسابقات اسکرچ میکنند تا یک خط کد را با یا بدون مقادیر مختلف برای 'n' چندین بار اجرا کنید. می توانید تعداد دفعات را تنظیم کنید یا شرطی برای پایان دادن به حلقه تعیین کنید. Scratch از حلقه های زیر پشتیبانی می کند:
تکرار: این بلوک برای تکرار مجموعه دستورات داده شده 'n' چندین بار استفاده می شود. در اینجا مقدار n یک عدد مثبت است.
forever: این بلوک برای اجرای مجموعه دستورات داده شده به صورت بی نهایت استفاده می شود.
تکرار تا: این بلوک برای تکرار مجموعه دستورات داده مسابقات اسکرچ شده تا زمانی که شرط داده شده برآورده نشود استفاده می شود.
حلقه ها
شرایط
شرایط در Scratch با استفاده از بلوک های کنترل پیاده سازی مسابقات اسکرچ می شوند. میتوانید از بلوکهای کنترل برای بررسی یک شرط استفاده کنید و بر اساس درست یا نادرست بودن شرط، کد/اسکریپت مورد نیاز را میتوان اجرا کرد. دو تا از محبوب ترین بلوک های کنترلی عبارتند از:
if-then: در این بلوک، اگر شرط داده شده درست آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان باشد، کد/اسکریپت موجود در داخل این بلوک اجرا می شود. در غیر این صورت، کد/اسکریپت موجود در این بلوک نادیده گرفته می شود.
if-then-else: در این بلوک، اگر شرط داده شده درست باشد، کد/اسکریپت موجود در این بلوک اجرا می شود. در غیر این صورت، کد/اسکریپت موجود در بلوک else اجرا خواهد شد.
پروژه ها
هر ایجاد در Scr
. کدنویسی افراد را قادر می سازد تا با توسعه نرم افزارهای کاربردی، وب سایت ها، بازی ها و محتوای دیجیتال، خلاقیت و نوآوری را ابراز کنند. از طریق کدنویسی، دانش آموزان می توانند ایده های خود را به پروژه های ملموس تبدیل کنند و خلاقیت و نوآوری را تقویت کنند (رزنیک، مالونی، مونروی-هرناندز، ایستموند، مسابقات اسکرچ و برنان، 2009). تقاضا برای متخصصان با مهارت های کدنویسی و برنامه نویسی در صنایع مختلف از جمله فناوری، علوم پزشکی، مراقبت های بهداشتی و سرگرمی در حال افزایش است. ...
... این یافته ها ادبیات موجود در مورد اهمیت آموزش کدگذاری در عصر دیجیتال را تأیید می کند. همانطور که در مقدمه مشخص شد، برنامه نویسی کدگذاری برای پرورش تفکر انتقادی، مهارت های حل مسئله، خلاقیت و نوآوری در بین دانش آموزان ضروری است (رزنیک و همکاران، 2009). با ادغام کدگذاری در برنامه درسی، معلمان پتانسیل توانمندسازی دانش آموزان را با مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت در دنیایی که به طور فزاینده ای مسابقات اسکرچ مبتنی بر فناوری است، تشخیص می دهند (لی و سیمون، 2020). ...
دیدگاه معلمان پایه عالی در مورد ادغام برنامه نویسی کد Scratch competitions آموزش پایه نیجریه برای پیشبرد پیشرفت فناوری ملی